کره شمالی روز پنجشنبه با انتقاد شدید از سیاست های چین در ارتباط با فعالیت های هسته‌ای و موشکی خود، تصریح کرد که برای داشتن روابط دوستانه با این کشور نیازی ندارد به پکن التماس کند.
کد خبر: ۴۱۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵ 04 May 2017
به گزارش تابناک : به نقل از ایرنا کره شمالی در تازه ترین موضع گیری خود که خبرگزاری رسمی این کشور امروز اقدام به انتشار آن کرده است، یادآور شد که برای دوستی با چین نیازی به التماس کردن نیست و این کشور هم نباید صبر پیونگ یانگ را بیشتر از این مورد آزمایش قرار دهد.
پیونگ یانگ همچنین با ابراز ناخرسندی از سیاست های در پیش گرفته شده توسط پکن تصریح کرد که چرا چین همواره با زیر سئوال بردن برنامه های هسته ای و تسلیحاتی کره شمالی، قصد دارد این کشور را تحت فشار قرار دهد.
کره شمالی در عین حال از انتشار گزارش های مختلف انتقادی در ارتباط با آزمایش های موشکی بالستیک و برنامه های هسته ای خود در رسانه های چینی به شدت واکنش نشان داد و یادآور شد که بیان اینگونه مسائل که نشان دهنده دیدگاههای دولت چین است می تواند به روابط دو کشور لطمات جدی وارد سازد.
گزارش می افزاید: انتشار چنین مطالبی در روابط دوستانه جایی ندارد و جای تاسف است که رسانه ها و روزنامه های چینی به جای آنکه آمریکا را که تسلیحات راهبردی و پیشرفته هسته ای خود را وارد شبه جزیره کرده مورد انتقاد قرار دهند، کره شمالی را مسئول بی ثباتی و ناامن کردن آسیای شرقی و حتی جهان معرفی می کنند.
در بخش دیگری از گزارش انتقادی کره شمالی آمده است: رسانه های چین تاکید می کنند که پیونگ یانگ باید بین تحریم و فشارهای اقتصادی و ارتباطات دوستانه در حالت انزوا با چین و گزینه قطع روابط دوستانه و حمله نظامی یکی را در نظر بگیرد که بیان این مسائل خلاف روابط دیرینه و سنتی دو کشور محسوب می شود.
کره شمالی با بیان اینکه به سلاح هسته ای دست پیدا کرده و این برنامه مانند حیات برای آن کشور مهم است، به چین هشدار داد که صبر پیونگ یانگ را بیشتر از این مورد آزمایش قرار ندهد.
این کشور یادآور شد که چین نباید دست به کاری بزند که ارزش و اعتبار مناسبات دو کشور را که خیلی دیرینه است، زیر سووال رفته و سطح مناسبات کاهش یابد.
انتقاد کره شمالی از پکن پس از آن صورت می گیرد که رسانه های چین در هفته اخیر به کرات با انتشار مطالب انتقاد آمیز سیاست های هسته ای کره شمالی را زیر سئوال بردند. 
رسانه های کشور چین در گزارش ها خود از پیونگ یانگ خواستند منطقه شبه جزیره کره را بیش از این منتشنج نکند و فعالیت های هسته ای خود را متوقف سازد.
«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز در آخرین نشست خود با خبرنگاران از این کشور و آمریکا خواسته بود ضمن اتخاذ سیاست های درست و مناسب، از اقدامات تحریک آمیز بپرهیزند.



۲۰ میلیون تن زباله در سال نتیجه فرهنگ غلط و نبود مدیریت است

چالش های اقتصاد ایران در سال ۹۶

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار