کد خبر: ۴۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹ 30 May 2015
به گزارش تابناک اصفهان، نمایش سایکودرام «آقای فلانی» به نویسندگی مجید امرایی و کارگردانی حسن وحید دستجردی کاری از گروه تئاتر نقش هنر اصفهان این شب ها در کافه کراسه مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار می شود.

محمد کراچیان نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبیات نمایشی بدرباره این نمایش گفت: نمایش «آقای فلانی» در قالب تئاتردرمانی و برای اجرای صحنه ای نوشته شده است.


وی ادامه داد: تحرک اجتماعی که در متون نمایشی اتفاق می افتد نتیجه حضور نویسنده در جای جای جامعه و نفس کشیدن او با همه اقشار جامعه است. حافظ شیرازی در زمان حمله مغولان به کشورمان، عشق را دریچه ای برای حل معضلات و مشکلات اجتماعی می داند و به راحتی می توان فضای اجتماعی زمان حافظ را در شعر او درک کرد.


حسن وحید كارگردان این تئاتر درباره این نمایش اظهار کرد:‌ اين نمايش به زندگي يك زن و شوهر جوان كه زير سلطه صاحبخانه شان و قوانيني كه او براي آنها وضع كرده است می پردازد. زندگی که در آن، آنها به صورت تخيلي نوعي از زندگي كه خودشان دوست دارند را تجربه مي كنند مثلا مهمان دعوت مي كنند.


در ادامه نیز حسن وحید دستجردی گفت: نمایشنامه «آقای فلانی» با بیانی روان گوشه ای از مشکلات یک اجتماع دو نفره را برای مخاطب به تصویر می کشد.


این کارگردان تئاتر افزود: استبداد حاکم بر این زوج، آنها را به استثمار می کشاند اما برای رهایی و پازادگ باید به دنبال چاره ای باشند و اینجاست که نمایشنامه ذهن مخاطب را درگیر خواهد کرد.


مرتضی علی اکبری، دستیار کارگردان این تئاتر با اشاره به انتخاب يك كافه به عنوان مكان اجراي اين نمايش گفت: متاسفانه به سختي مي توان در فضاي اصفهان مخاطب را به سالن تماشاي تئاتر كشاند و ما خواستيم با انتخاب اين محل اجرا خودمان به دل مخاطبانمان برويم. علاوه بر اینکه چون فضاي آن مي توانست نشان دهنده فضايي از زندگي باشد به لحاظ موقعيت اجرايي نيز موضوعيت پيدا مي كرد.

وی افزود: البته نکته قابل توجه دیگر که سبب برگزاری این نمایش در این مکان شد به دلیل عدم وجود سالن نمایشی در سطح شهر بود. متأسفانه سالن های نمایشی این شهر در اختیار اجرای های ارگانی قرار گرفتند که درآمد زایی داشته باشند و از همین رو به ما سالن نمی دهند و از همین رو ما مجبوریم در این فضا تئاتر اجرا کنیم.

عوامل اين نمايش عبارتند از؛ نويسنده : مجيد امرايي،‌ كارگردان: حسن وحيد دستجردي ،‌دستيار كارگردان: مرتضي علي اكبري،‌ بازيگران: پريسا سرمست،‌ مرتضي شاه بندري.

اين نمايش از 2 تا 11 خرداد ماه ساعت 20: 30 در كافه کراسه فرشچيان اجرا مي شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار