آیت الله نعیم آبادی در جلسه شورای فرهنگی هرمزگان:
رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در هرمزگان با بیان اینکه اسراف و تبذیر به یک فرهنگ تفاخر در جامعه تبدیل شده اس گفت: از مجموع موارد سبک زندگی اسلامی، مبارزه با اسراف و تبذیر در اولویت قرار دارد زیرا کنترل این مورد مهم باعث می شود سایر موارد نیز اصلاح شود.
کد خبر: ۴۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۹ 28 May 2015
به گزارش تابناک - جزیره،‌ آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان در چهل و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که بعد از ظهر امروز 5 شنبه برگزار شد،‌ ضمن تبیین مبادی دینی فرهنگ اسلامی مبنی بر دوری از اسراف و تبذیر در جامعه و اهمیت تبلیغ ساده زیستی در رسانه ها،‌ یکی از اصلی ترین آفات زندگی در جامعه امروز را موضوع اسراف عنوان کرد و گقت: نباید این مسئله ضدفرهنگی در جامعه نهادینه شود.

وی با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در جامعه برای مقابله با توطئه های فرهنگی غرب بر علیه کشورمان گفت: اولین اقدام دشمنان این است که نظام اسلامی و جامعه اسلامی را تحت تاثیر فرهنگ منحط غربی به سوی بی تفاوتی سوق دهند به گونه ای که جامعه نسبت به ناهنجارهای فرهنگی بی تفاوت شود.

آیت الله نعیم آبادی یکی از مهم ترین کارکردهای شورای فرهنگ عمومی را تمرکز بر مسئله فعالیت های فرهنگی در استان و هدایت مناسب و مطلوب آنها به سوی حفظ ارزش ها و حریم اخلاقی خانواده ها عنوان کرد و گفت: صیانت از حریم خانواده و تلاش برای حفظ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی موضوع مهمی است که دستگاههای فرهنگی استان می بایست با هماهنگی ویژه ای به سوی آن حرکت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تبیین ویژگی های جامعه امروزی کشورمان اظهار داشت: مردم جامعه ایران، مردمی دینی و مذهبی هستند و مسائلی را که از طریق دین مطرح می شود، به خوبی می پذیرند.
 
وی مسئله گسترش اسراف در جامعه را یک معضل بزرگ عنوان کرد و گفت:‌ ماه مبارک رمضان فرصت خوبی است تا با توجه به وجود ظرفیت های عمیق دینی در میان مردم، این مسئله نیز بخوی برای مردم بررسی و آثار مخرب آن بر جامعه و اقتصاد کشور تشریح شود.

مهم ترین راه مقاومت در برابر قدرتها،‌ خودکفایی و استقلال است

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان یکی از مهم ترین و کارآمدترین راههای مقابله با ابرقدرتها و تهدیدات آنها را استقلال و خودکفایی کشور در ابعاد مختلف برشمرد و گفت:‌ اگر بتوانیم با خودکفایی و صرفه جویی در جامعه، راه و روش زندگی درست و سالم را تبلیغ کنیم بدون شک در ابعاد سیاسی و اجتماعی نیز رشد چشمگیری خواهیم یافت.

 آیت الله نعیم آبادی، تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر موضوع اقتصاد مقاومتی را یادآور شد و گفت: دور اندیشی ایشان موجب شده که بیش از یک دهه قبل عمده تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مسئله اقتصادی و صیانت از ظرفیت های عظیم اقتصادی کشور باشد و اکنون بر همه مسئولین واجب است که موضوع اقتصاد مقاومتی را با جدیت پیگیری و باری از دوش مردم بردارند.

 مولف کتاب " مبانی دینی در اقتصاد مقاومتی"  خاطر نشان کرد: دستاوردهای بی نظیری که از تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه حاصل می شود امکان یک جهش بزرگ را برای کشور ممکن می کند.

وی دلیل اصلی تمرکز قدرت های زورگوی جهان بر مسئله اقتصادی در تحریم های ناجوانمردانه بر علیه ملت ایران را تاثیر عمیق اقتصاد بر دیگر حوزه ها نظیر سیاست، اجتماع و فرهنگ عنوان داشت و گفت:‌ ما صاحب یک فرهنگ غنی و ارزشمند هستیم که نقطه قوت ما بشمار می رود و می بایست از این نقطه قوت برای اصلاح مشکلات اقتصادی جامعه مان استفاده کنیم و در برابر تحریم ها مقتدرانه به پیروزی برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد:‌ در سیره ائمه معصومین ما نیز موضوع اقتصاد مقاومتی به اشکال مختلفی وجود داشته است به طوری که تاکید این بزرگواران بر مفاهیم ارزشمندی نظیر احسان،‌ قناعت و ایثار در شرایط سخت اقتصادی نشانگر این موضوع است.

راه امام (ره) یک طریقت پر نور است

 حضرت آیت الله نعیم آبادی به نزدیک شدن ایام رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) با اتکای به اراده الهی و حمایت ملت بزرگ ایران توانست انقلاب را به پیروزی برساند و صیانت از آن طریقت پرنور وظیفه همه مسئولین جامعه اسلامی است که نگذارند این انقلاب و دستاوردهای ارزشمند آن،‌ کم جلوه کند.

وی همدلی میان مردم و مسئولین را یکی از خواست های قلبی امام خمینی (ره) برای رشد و پیشرفت کشور اسلامی مان عنوان کرد و گفت: عمل به وصایای امام با خدمت بی منت به مردم و تلاش برای کارآمدی انقلاب اسلامی میسر است.

در ادامه جلسه شورای فرهنگ عمومی، صالح دریانورد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هرمزگان و درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گزارشی از وضعیت پیگیری مصوبات این شورا ارائه و دستورکارهای این نشست را بیان و بر توجه دستگاههای فرهنگی به مصوبات این شورا تاکید کردند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار