رييس دادگستري شهرستان اردكان:
ريیس دادگستری شهرستان اردکان گفت: استفاده از ماهواره و استفاده ناسالم از فضای مجازی عامل تزلزل بنیان خانواده و تهدید جدی برای تحکیم زندگی زوجین است.
کد خبر: ۴۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸ 27 May 2015
به گزارش تابناک یزد،"محمد حسین کریم زاده" افزود: باید با دادن آموزش و هشدار به جوانان آنان را در خصوص این تهدیدات آگاه کرد.

وی عمده‌ترین دلیل تشکیل پرونده‌های خانواده در دادگستری اردکان را اعتیاد زوج و به دنبال آن فشار مالی خانواده، خیانت زوجین به یکدیگر و داشتن روابط نامشروع و ناسالم خارج از خانواده ذکر کرد و افزود: استفاده از ماهواره و فضاهای مجازی، عدم صبر و تحمل زوجین و درک همدیگر و دخالت والدین عواملی است که منجر به بروز اختلافات خانوادگی و در نهایت تشکیل پرونده در دادگستری می‎‎شود.

این مقام قضایی بر ضرورت آموزش نسل جوان درخصوص مضرات انواع مواد مخدر و آشنایی آنان با مواد اعتیادآور تأکید و اظهار کرد: جهت کاهش آمار طلاق، ترویج و اشاعه فرهنگی اسلامی جهت تحکیم نهاد خانواده و سلامت روحی، جسمی و روانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته وی، در حال حاضر استفاده از ماهواره و بهره‌گیری ناصحیح از فضای مجازی تهدید جدی در زمینه سست كردن بنیان خانواده است که باید با آموزش و آگاهی جوانان در خصوص این تهدیدات آنان را به استفاده مناسب از این فضا سوق داد.

ريیس دادگستری اردکان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش ورود پرونده ها به دادگستری نیز اظهار كرد: در زمینه دعاوی خانوادگی پرونده‌ها از همان ابتدا برای صلح و سازی به بهزیستی و اورژانس اجتماعی فرستاده می‌شود تا اقدامات لازم جهت صلح و سازش انجام گیرد.

كريم زاده در ادامه با اشاره به بیشترین موضوع پرونده‌های وارده حوزه قضائی شهرستان اردکان در امور کیفری گفت: ایراد صدمه بدنی تصادف، سرقت، توهین، ضرب و جرح عمدی و نگهداری و استعمال مواد مخدر، موضوع بسیاری از پرونده‌های کیفری است.

وی افزود: در امور مدنی و حقوقی نیز مطالبات خسارت دادرسی، مطالبه وجه چک‌، مطالبه مهریه‌، نفقه و خلع ید بیشترین تعداد پرونده‌های این حوزه قضایی را به خود اختصاص داده است.

کریم زاده راجع به پرونده‌های مسن در حوزه قضایی اردکان نیز گفت: پرونده‌های مسن حوزه قضائي نیز  بیشتر پرونده‌هایی است که حکم اعسار آن صادر شده و تا اجرای دادنامه شاید بیشتر از 15 سال به طول بینجامد .

وی تصریح کرد: ارسال پرونده‌ها به شوراهای حل اختلاف جهت صلح و سازش و همچنین راهنمایی مراجعین به واحد ارشاد و معاضدت قضايی برای جلوگیری از طرح دعاوی واهی از دیگر اقدامات در راستای کاهش ورودی‌هاست.

ريیس دادگستری اردکان با اشاره به نزدیکی زمان اجرایی شدن آیین دادرسی جدید، ابراز كرد: در راستای اجرایی شدن قانون آيین دادرسی جدید نیز کلاس‌های آموزشی جهت پرسل نیروی انتظامی و واحدهای اجرائیات و دادگاهها برگزار شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار