فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان خبر داد:
تابناک: فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان گفت: افراد شيادي كه اقدام به سرقت طلاجات و وجوه نقد افراد كهنسال مي‌كردند، توسط ماموران انتظامي شهرستان اصفهان دستگير شدند.
کد خبر: ۳۹۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲ 26 May 2015
به گزارش ايمنا، سرهنگ ياردوستي گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت طلاجات زنان سالخورده اصفهاني توسط افرادي شياد در چند روز گذشته، موضوع به صورت ويژه در دستور كار تيمي از ماموران يگان انتظامي قرار گرفت.

وي تصريح كرد: ماموران دايره مبارزه با سرقت، پس از بررسي اظهارات تعدادي از مالباختگان با ترسيم چهره فرضي متهمان، تحقيقات گسترده اي را براي دستگيري آنان شروع كردند تا اينكه ماموران آن يگان، هنگام گشت‌زني در سطح حوزه به يك دستگاه خودروي پژو با دو نفر سرنشين كه در حال صحبت كردن با يك پيرزن ۷۰ ساله بودند، مشكوك و براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان افزود: راننده خودرو و سرنشين آن با مشاهده ماموران، اقدام به فرار كردند كه در تعقيب و گريزي كوتاه، خودرو متوقف و هر دو نفر دستگير شدند.

وي خاطرنشان كرد: طي بازجويي‌هاي صورت گرفته، مشخص شد متهمان با ترفندهاي خاص و نقشه قبلي از جمله گفتن اينكه "همسرم بيمار است و براي درمان او كمك مي‌خواهم" يا اينكه "مي‌خواهم نذري بدهم و به پول نياز دارم" ، آنان را اغفال كرده و بلافاصله اقدام به سرقت طلاجات و وجوه نقد آنها مي‌كردند.

سرهنگ ياردوستي، ارزش اموال مسروقه را ۴۰۰ ميليون ريال عنوان كرد و گفت: متهمان دستگير شده در مواجهه با دلايل و شواهد موجود، لب به اعتراف گشوده و به ۹ فقره سرقت به همين شيوه از افراد كهنسال اقرار كردند.

وي خاطرنشان كرد: در اين راستا، متهمان كه غيربومي بودند، براي سير مراحل قانوني با تشكيل پرونده روانه مراجع قضايي شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان گفت: افراد كهنسال به دليل ضعف جسماني و عمدتا زندگي در تنهايي و عدم مراقبت توسط فرزندان به اهدافي براي مجرمين تبديل مي‌گردند كه لازم است به هشدارهاي پليس در اين زمينه توجه شود.

سرهنگ ياردوستي اظهار كرد: فرزندان افراد كهنسال بايد از اين افراد مراقبت كرده و از رها كردن آنها خودداري كنند و در انتخاب پرستار، نظافت‌چي و ... نهايت دقت را به عمل آورند و آنها را از شركت‌هاي خدماتي مطمئن استخدام كنند.

وي با تاكيد بر اينكه سالمندان بايد هنگام خروج از منزل، بستگان درجه يك خود را آگاه كنند، تصريح كرد: افراد كهنسال بيشتر از جانب معتادان ساكن در محل و اقوام معتاد، در معرض آسيب و جرم قرار مي‌گيرند لذا لازم است اين افراد را شناسايي كرده و از مراوده با آنان خودداري كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان با بيان اينكه افراد شياد و كلاهبردار در پوشش خيرخواهانه، زيور آلات و وجوه نقد را مطالبه و متواري مي‌شوند، گفت: هنگام استفاده از كارت‌هاي اعتباري در صورت عدم آشنايي كار با عابر بانك از افراد مطمئن كمك بگيرند.

سرهنگ ياردوستي تاكيد كرد: از باز كردن درب منزل بر روي افراد ناشناس كه با عنوان مامور آب، برق، گاز و ... مراجعه مي‌كنند خودداري كنند؛ همچنين درب منزل را بر روي افراد ناشناس كه به عنوان گدا يا طلب آب و غذا و غيره مراجعه مي‌كنند باز نكنند.

وي تصريح كرد: افراد كهنسال به خصوص خانم‌ها از به نمايش گذاشتن طلاجات و اشياي قيمتي در ملاء عام خودداري كنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار