مدیرعامل سازمان آتش نشانی قزوین:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از اجرای طرح همیار آتش نشان برای نخستین بار در قزوین خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 14 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین، ابوالفضل ذوالقدر در حاشیه مراسم افتتاح طرح همیار آتش نشان که در دبستان کوشش برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: ما برای اینکه وضعیت ایمنی شهرها را ارتقا دهیم با همکاری سازمان آموزش و پرورش درصدد برآمدیم تا طرح همیار آتش نشان را در سطح مدارس اجرا کنیم.

 وی ادامه داد: امروز شاهد افتتاح این طرح در مدرسه ابتدایی هستیم و ان شاالله در هر مدرسه بین 10 تا 20 نفر از دانش آموزان را انتخاب کرده و دوره های آموزش ویژه را برای آنها خواهیم داشت؛ این همیاران آتش نشان رابطان بین ما و دانش آموزان خواهند بود تا ان شالله در سال های آینده بعد از گذراندن تحصیلات عالیه بتوانند جذب آتش نشانی شده و سطح ایمنی شهر ما را بالا ببرند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اضافه کرد: در ابتدای این طرح مقرر شده تا در هر مدرسه 10 نفر همیار آتش نشان داشته باشیم و ما آموزش ها را به اینها منتقل کرده و این افراد مسئول ایمنی مدارس شده و با ما در ارتباط بوده و مسائل مربوطه را در مدارس بررسی کرده و با ما در میان می گذارند و از وجود اینها در مراسم های مختلف با لباس متحدالشکل استفاده می شود.

 وی عنوان کرد: این طرح ابتدا در ناحیه یک شهر قزوین اجرایی می شود و نظر ما این است این برنامه را در سطح استان گسترش دهیم و در واقع قزوین همگام با یک تا 2 استان جزو نخستین استان هایی است که این طرح را اجرایی می کند.

ذوالقدر در خصوص برگزاری دوره آموزشی برای همیاران آتش نشان خاطر نشان کرد: ان شاالله بعد از تعصیلات نوروزی برنامه ریزی برای برگزاری دوره آموزشی اطفاء حریق برای دانش آموزانی که به عنوان همیار آتش نشان انتخاب شدند، صورت می گیرد.

 وی یادآور شد: دوره آموزشی اطفاء حریق یک دوره چهار ساعته است ولی دوره های تخصصی چند روزه خواهد بود که سعی ما بر این است در تعطیلات تابستان این دوره اجرایی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار