نماینده مردم ملایربا اشاره به اینکه مسئولان بدهکار مردم و شهدا هستند، گفت: خواستار رفع مشکل بلاتکلیفی مردم ملایر شد.
کد خبر: ۳۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۰ 26 May 2015

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ملایر از روستاها رانده و از شهر مانده شده‌اند و این به علت نبودن امکانات و شغل در روستاهاست.

به گزارش ایسنا؛ دکتر "احمد آریایی‌نژاد" در آئین افتتاح و بهره‌برداری از طرح هادی و بهسازی روستای نامیره ملایر با اشاره به بحث مهاجرت و حاشیه‌نشینی در روستاهای ملایر اظهار کرد: نبود کار و امکانات در روستاها یکی از دلایل اصلی مهاجرت روستائیان به شهرهاست.

وی با بیان اینکه مسئولان باید از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کنند، تصریح کرد: طرح بهسازی در روستاها نماد بارز مدیریت جهادی و همدلی و همزبانی بین مردم و دولت در روستاهاست.

آریایی‌نژاد بر رفع مشکلات گازکشی، فاضلاب و آسفالت داخل کوچه های روستای نامیره تاکید کرد و خواستار احداث یک مدرسه راهنمایی در این روستا شد.

معاون عمرانی استاندار همدان نیز از تعامل بین مردم و مسئولان در زمینه افتتاح پرو‌ژ‌ه‌های بهسازی تقدیر کرد و گفت: سیاست کاری دولت تدبیر و امید این است که اعتبارات در جایی هزینه شود که بیشترین ثمره و سود را برای مردم داشته باشد.

"محمودرضا عراقی" با اشاره به اینکه لیاقت و شأن مردم ایران بیشتر از خدمات ارائه شده است، افزود: دولت تدبیر و امید بدون تنش با تعامل و وحدت و در جهت مصلحت نظام اهداف خود را پیش می‌برد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان بدهکار مردم و شهدا هستند، تصریح کرد: دولتمردان باید با پیروی از رهبری‌های خدرمندانه مقام معظم رهبری و با عزمی راسخ جایگاه اصلی ایران را در جهان تثبیت کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان نیز گفت: در سطح کشور 38 هزار و 131 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که تاکنون عملیات عمرانی و اجرایی در 14 هزار و 71 روستا انجام شده است.

"حسن ظفری" شاخص اجرای طرح هادی در این روستاها را 37 درصد عنوان کرد و افزود: با وفاق، همدلی و همکاری در لایه‌های مختلف استان همدان از 941 روستای بالای 20 خانوار تاکنون عملیات عمرانی و اجرایی در 480 روستا آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون طرح هادی و بهسازی در 261 روستای استان همدان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: 214 روستای دیگر نیز در دستور کار قرار دارند که البته این طرح‌ها نیمه‌کاره هستند.

ظفری با بیان اینکه شاخص اجرای طرح‌های هادی در سطح استان همدان 49.6 درصد است، خواستار تعامل و همکاری بیشتر مردم، دهیاری‌ها و شوراهای روستاها با بنیاد مسکن شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان ملایر نیز گفت: عملیات اجرایی پروژه طرح هادی و بهسازی روستای نامیره ملایر در نیمه دوم سال 93 با رویکرد مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهیاری به جهت هم‌افزایی اعتبارات و استفاده حداکثری از امکانات نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد.

"معسود رضایی" افزود: میزان اعتبار مصوب شده برای این طرح هادی 280 میلیون تومان بوده است به‌طوریکه 120 میلیون تومان آن از محل اعتبارات ماده 180 نمایندگان، 130 میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری و 30 میلیون تومان دیگر نیز دیون پروژه از محل اعتبارات بنیاد مسکن بوده است.

گفتنی است؛ طول مسیر اجرایی این پروژه هزار متر، تخریب و آماربرداری 750 مترمربع، جدول‌گذاری هزار متر، زیرسازی و آسفالت هر کدام به طور مجزا 8 هزار مترمربع بوده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار