دادستان خبر داد
جلوگیری از ورود مواد مخدر به زندان‌ها کار ساده‌ای نیست. بدون شک برخی مامورانی که از سلامت کاری برخوردار نیستند نیز زمینه ورود راحت‌تر مواد را به زندان فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۳۹۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳ 25 May 2015
به گزارش تابناک – البرز: حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کرج امروز در یک نشست مطبوعاتی مسائل مهمی در خصوص تلاش‌های دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان بیان کرد.

مهمترین مسائل مطرح شده در این نشست فوق به شرح زیر است:

نیروگاه منتظرالقائم در حوزه دادسرای فردیس قرار دارد و سرپرست دادسرای فردیس این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند. بخشی از سوخت این نیروگاه مازوت است و بنظرما آلودگی ایجاد شده توسط این نیروگاه نگران کننده است. سرپرست دادسرای فردیس به این نیروگاه  تا 16 خردادماه سال جاری فرصت داده است تا این مشکل را حل کند. اداره محیط زیست هم در این زمینه پیگیری‌های لازم را داشته و اقدامات خوبی را انجام داده است. ما اشراف کامل بر آنچه که در این نیروگاه می‌گذرد داریم. برای اصلاح وضعیت فعلی این نیروگاه دستگاه قضائی کوتاه نخواهد آمد و به دنبال کاهش مصرف آب این نیروگاه و تغییر سوخت مازوت آن است.

برخورد با متخلفان ساخت و ساز با استناد به ماده 100 شهرداری برعهده شهرداری است، متاسفانه این قانون قدیمی است و نحوه برخورد با متخلفان را برای شهرداری معین نکرده است. با چندین مورد از افراد شاخص که تخلفاتی را در این زمینه داشتند، برخورد کردیم و همه افراد برای ما یکسان هستند.

تخلفات صورت گرفته در شهرداری منطقه 6 کرج پیگیری شده است. دادسرا به این پرونده ورود کرده و تعدادی از افراد مربوط به این پرونده را دستگیر کرده‌ایم و تعدادی از آن‌ها به علت بیماری و با قید وثیقه به صورت موقت آزاد شدند و نیاز مبرمی به بازداشت آن‌ها وجود نداشت. مدیر منطقه و معاونش در این موضوع دخیل نیستند و نیازی به محاکمه آن‌ها وجود ندارد. افراد متخلف در این پرونده مشخص هستند و افراد دخیل و دلالان این موضوع را بازداشت کرده‌ایم و تحقیقات لازم را انجام داده‌ایم. شاکیان اظهارات خود را برای قاضی عنوان کرده‌اند و تقریبا دلایل احصا شده و مبلغ هم مشخص شده است.

اتهامات پر تکرار در کرج به ترتیب سرقت موجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد، نگهداری موادمخدر، کلاهبرداری و تهدید هستند.

قوه قضاییه قوه مظلومی است؛ چراکه به راحتی نمی‌تواند آمار و اطلاعات فعالیت و خدماتی که  انجام  می‌دهد را به صورت عمومی بازتاب دهد.

برای متوازن ساختن افکار عمومی جامعه ناچار هستیم بیشتر اخبار امید بخش و مثبت را انعکاس داده و عمومی کنیم.

سال گذشته 40 هزار و 860 پرونده به شعبات دادیاری و 34 هزار و 369 پرونده نیز به شعبات بازپرسی وارد شده است. علاوه براین 21 هزار و 717 پرونده نیز برای رسیدگی به شعب اجرای احکام ارسال شده است.

سال گذشته 28 قتل درمناطق مختلف استان به وقوع پیوست که بیشتر آنها یا با سلاح سرد به قتل رسیده بودند یا سوزانده شده بودند.

رابطه نامشروع، اختلافات خانوادگی، درگیری و نزاع بخشی از انگیزه قتل‌های انجام شده بود.

سال گذشته 479 هزار و596 کیلوگرم مواد مخدر درکرج  شناسایی و کشف شد که دراین ارتباط 13 هزار و 999 نفر دستگیر شدند.

خوشبختانه از بهمن ماه سال گذشته تا نیمه فروردین ماه که سفرهای نوروزی مردم به پایان رسید آمار سرقت در شهرستان کرج  نسبت به مدت مشابه سال 92 به میزان قابل توجهی کاهش داشت. از بهمن ماه سارقان حرفه ای کرج دستگیر و تا نیمه فروردین در زندان نگه داشته شدند تا مردم بتوانند بدون کمترین مشکل و با آرامش جهت سفر نوروزی منازل خود را ترک کنند. طی این مدت بیش از هزار نفر به جمعیت کیفری زندان‌های کرج اضافه شد.

این که سارقان دستگیر و به زندانی شوند در حقیقت صورت مساله را پاک می‌کند و مشکل اصلی را ازمیان برنمی‌دارد. برای کاهش آمار سرقت باید دولت به فکر ایجاد شغل و بهبود وضعیت اقتصادی و اجتماعی جامعه باشد.

طی 12 ماه سال 93 اقدامات زیادی در خصوص مبارزه با تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفته که از میان آنها می‌توان به قلع و قمع 259 مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز درزمین‌های کشاورزی اشاره کرد.

سال گذشته 51 مورد از ضایعات فروشی‌های منطقه حصارک که به محلی برای  وقوع جرم و کشیدن مواد مخدر تبدیل شده بودند پلمپ شد.

جلوگیری از ورود مواد مخدر به زندان‌ها کار ساده‌ای نیست ؛ چراکه برخی افراد با شیوه‌های بسیار ماهرانه اقدام به وارد کردن مواد به زندان می‌کنند. برخی مواد مخدر را به شکل بسته‌های کوچک بلعیده و یا به طرز ماهرانه‌ای در بدن خود جاساز می‌کنندکه تشخیص آن کار ساده‌ای نیست. ماموران زندان از برخی افراد مشکوک آزمایشاتی  می‌گیرند که مطمئن شوند آنها مواد مخدر با خود حمل نکرده‌اند ولی باید پذیرفت انجام این آزمایشات علاوه بر زمان‌بر بودن هزینه بر است و امکان گرفتن آزمایش از همه وجود ندارد.

در کشورهای توسعه یافته دستگاه هایی وجود دارد که وجود مواد مخدر از اعضای داخلی بدن را هشدار می‌دهد ولی این دستگاه ها گران است و به دلیل تحریم‌ها فعلا وارد نمی شود.
البته بدون شک برخی ماموران و نگهبان زندانی که از سلامت کاری برخوردار نیستند نیز زمینه ورود راحت‌تر مواد را به زندان فراهم می‌کنند.

به عنوان دادستان کرج به مسائل ترافیک، آلودگی هوا، وضعیت آلودگی نیروگاه منتظر القائم، فضاهای سبز شهری و ساخت و سازهای غیرمجاز تاکنون وارد شده‌ام.

از ابتدای حضور در استان البرز دو فقره آدم‌‌ربایی پیش آمد که به سرعت مجرمین دستگیر شدند.

متاسفانه آمار ضرب و جرح در استان البرز بالا است به طوری که رتبه دوم جرایم استان را به خود اختصاص داده است و این نشان دهنده بی‌حوصله بودن مردم است که متولیان و جامعه‌شناسان باید به این موضوع ورود پیدا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار