کد خبر: ۳۸۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 06 March 2017

به گزارش تابناک یزد،مدیرکل اداره استاندارد استان یزد با اشاره به صدور 191 گواهی انطباق معیار مصرف انرژی برای صنایع یزد در ماه جاری، اعلام کرد: تاکنون 228 واحد در استان موفق به دریافت این استاندار اجباری شده‌اند.

« محمد حسین ماجدی اردکانی» در نشست مشترک با کارشناسان ارزیابی انطباق و اجرای استاندارد استان یزد، گفت: در راستای بازرسی فنی انرژی از واحدهای تولیدی و صنعتی استان یزد، در اسفندماه 191 گواهی انطباق معیار مصرف انرژی برای صنایعی که معیار مصرف آن‌ها مطابق با استاندارد مربوطه بوده است، توسط کارشناسان اداره‌کل صادر شده است.

وی با بیان این‌که به احتساب این تعداد تاکنون 228 واحد در استان موفق به دریافت این گواهی شده‌اند، افزود: طبق ماده یک آیین‌نامه اجرایی ماده 26 قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی، واحد های صنعتی موضوع این آیین‌نامه اعم از موجود و جدیدالاحداث، ملزم به رعایت معیارها و مشخصات فنی و استاندارد انرژی موضوع ماده 11 هستند.

ماجدی اردکانی خاطرنشان کرد: استاندارد نیز براساس وظیفه‌ایی که قانون مذکور به عهده‌اش گذاشته است، هر سال نسبت به بازرسی از واحدهای مشمول، اقدام موثر را به عمل می‌آورد.

وی با بیان این‌که تاکنون31 شاخه صنعتی مشمول استاندارد اجباری برای محاسبه معیار مصرف انرژی در فرآیند تولید تعیین شده است، عمده گواهی‌های صادره در استان را مربوط به حوزه‌های آجر، آهک، کاشی و سرامیک، لاستیک، فولاد و مواد لبنی خواند.

این مسئول در پایان نیز با اشاره به این موضوع که هر شاخه صنعتی استاندارد ملی معیار مصرف انرژی خاص خود را دارد، گفت: بازرسی‌های مذکور از سوی شرکت‌های بازرسی تائید صلاحیت شده توسط مرکز ملی تائید صلاحیت ایران انجام و واحدهای تولیدی متخلف از رعایت معیارها، مشخصات فنی و استاندارد اجباری موضوع ماده 11 نیز از سوی سازمان ملی استاندارد ایران، جهت برقراری و  اخذ جریمه به وزارت‌خانه‌های نفت و نیرو معرفی می‌شوند.

لازم به ذکر است که معیارهای مصرف انرژی به دو صورت حرارتی که ماحصل اشتعال سوخت‌هایی مانند گاز طبیعی، گازوئیل و نفت کوره و ا لکتریکی که ماحصل برق مصرفی هست، می‌باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار