وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد:
وزیر راه و شهرسازی به لزوم مدیریت هوشمند جاده‌های کشور در آستانه نوروز 96 تأکید کرد.
کد خبر: ۳۸۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶ 04 March 2017
به گزارش تابناک رضوی، عباس آخوندی در مراسم افتتاح 527 سامانه ثبت تخلف سرعت در کل کشور به صورت ویدئو کنفرانس با اشاره به اینکه اساساً مدل جاده‌های ایران شرایط ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: وجود بیش از 210 کیلومتر جاده و 19 میلیون خودرو در کشور سبب شده تا کنترل سنتی امکان پذیر نباشد.
وی با بیان اینکه افتتاح این سامانه از نظر IT بی‌تردید، جزء سه پروژه بزرگ IT در کشور است، گفت: یک هزار و 780 دوربین در جاده‌ها وجود دارد که با فعال شدن این سامانه، ایران جزء کشورهای دارای مدیریت هوشمند جاده‌ای می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی هدف آغاز فعالیت این سامانه را ایجاد ایمنی و امنیت برشمرد و عنوان کرد: خوشبختانه میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای در کشور به کمتر از 16 هزار نفر رسیده اما نیاز به نحوه کنترل هوشمند در جاده‌های ایران احساس می‌شود.
آخوندی به لزوم مدیریت هوشمند در جاده‌های کشور در آستانه نوروز تأکید کرد و افزود: علاوه‌بر اینکه همه سامانه‌های کشور برای کنترل هوشمند جاده‌ها در حال یکپارچه‌سازی است، مدیریت نگهداری راه‌ها نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
گفتنی است؛ 29 سامانه ثبت تخلف سرعت در خراسان رضوی افتتاح شد که یک هزار و 800 کیلومتر را پوشش می‌دهد و تا پایان امسال 103 سامانه در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار