مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: طی سال جاری تعداد ۱۰۲ تعاونی با یک هزار و ۲۲۲ فرصت شغلی در استان همدان تشکیل‌شده که از این تعداد ۵۳ شرکت تعاونی در بخش خدمات، ۱۸ شرکت تعاونی در بخش کشاورزی و ۳۱ شرکت تعاونی در بخش صنعت بوده است.
کد خبر: ۳۸۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 28 February 2017
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: طی سالجاری تعداد ۱۰۲ تعاونی با یک هزار و ۲۲۲ فرصت شغلی در استان همدان تشکیل شده است.

به گزارش مهر، احمد توصیفیان در جمع اعضای تعاونی همدان گفت: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی عدالت محوری و مردمی نمودن اقتصاد است و در این زمینه هیچ کاری بهتر از تعاون نیست.

وی با بیان اینکه مردم اگر در کارهای صورت گرفته اخلاص و پاکی ببینند به سمت کار تعاونی گرایش پیدا می کنند، به اهمیت کار تعاونی اشاره کرد و گفت: باید ریشه قرآنی باهم بودن و تعاون را درک کنیم و بدانیم هیچ کاری بالاتر از کار تعاونی نیست و تعاون می تواند اقتصاد استان همدان را دربخش های مختلف توسعه دهد.

وی لازمه موفقیت یک تعاونی را هم افزایی اعضای آن دانست و افزود: باید با دلسوزی کار کرد و نقش هم افزایی و با هم بودن را افزایش داد که این امر نیاز به یک کار فرهنگی دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان رفع برخی مشکلات اقتصادی کشور را در اهمیت دادن به تعاون دانست و افزود: باید طرح های تعاونی در اولویت قرار گیرد که در این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

توصیفیان در بخش دیگری از سخنانش گفت: ظرفیتهایی زیادی در صنایع دستی وکشاورزی  استان همدان وجود دارد که می توانیم با آن خلق ثروت و ایجاد اشتغال کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان عنوان کرد: طی سالجاری تعداد ۱۰۲ تعاونی با یک هزار و ۲۲۲ فرصت شغلی در استان همدان تشکیل شده که ازاین تعداد ۵۳ شرکت تعاونی در بخش خدمات، ۱۸ شرکت تعاونی در بخش کشاورزی و ۳۱ شرکت تعاونی در بخش صنعت بوده است.         

وی عنوان کرد: بحث اقتصاد مقاومتی تنها برای گذر از دوران و شرایط تحریم نیست بلکه این مهم راهی برای پیشرفت کشور از جنبه ها و بخش های مختلف و ارتقای توانمندی های جامعه است.

وی گفت: اقتصاد مقاومتی بر توسعه اشتغال و کارآفرینی تاکید دارد و در این راستا نیز تعاون هسته ای مولد در رونق بخشی به ایجاد کسب و کار و درنتیجه اشتغال است.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی مردم نقش مهمی ایفا کرده و تعاون به عنوان موتور محرکه کارآفرینی با استفاده از توان مردمی، از بخش هایی است که اگر چه اثرگذاری اقتصادی زیادی داشته اما هنوز ظرفیت های ناشناخته متعددی دارد که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیتها می توان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش محوری داشت و موجب رشد وتوسعه اقتصادی کشور شد.

توصیفیان تاکید کرد: تعاون در برقراری عدالت اجتماعی و ایجاد فرصت های برابر کسب و کار برای قشرهای مختلف جامعه نقش دارد و با ماهیت کار گروهی مصداق بارزی برای همدلی و همزبانی در ارتقای بهره وری و تولید است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار