آیت الله حسینی بوشهری:
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، گفت: وجود بقاع متبرکه موجب عزت آفرینی برای کشور است.
کد خبر: ۳۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸ 23 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری جمعه شب در مراسم غبارروبی آستان امامزاده شاه سیدعلی(ع) و میلاد حضرت عباس(ع) افزود: با حضور در مراقد شریف، احساس عزت می کنیم؛ زیرا می دانیم این حضرات سبب شدند دین باقی و زنده بماند و به عبارت دیگر، مراقد اهل بیت(ع) پایگاه عزت طلبی و پایگاه معنویت و نور ایمان هستند. 
 
وی ادامه داد: نقشی که امامزادگان در تاریخ اسلام داشتند بسیار استنثایی است زیرا فرهنگ اسلامی را در بین مردم ایران نهادینه کردند. 
 
حسینی بوشهری با اشاره به این حقیقت که اگر دینی در بین مردم است از این بزرگان بوده، خاطرنشان کرد: حتی پس از رحلت امامزادگان نیز قبور آنها پناهگاه مردم شده و به عبارتی، بقاع متبرکه محل رجوع و احترام مردم هستند. 
 
عضو خبرگان رهبری با اشاره به دلایل حرمت امامزادگان در بین مردم ایران و همه مسلمانان جهان عنوان داشت: این احترام از جانب تکریم پیامبر اکرم(ص) است در واقع ایشان با بعثت خود بیشترین خدمت را به مردم مسلمان و بشریت کردند و همه انسان ها باید سپاسگذار نبوت حضرت باشند و این احترام نیز از جانب همین حرمت ولایت و نبوت ایشان است. 
 
حسینی بوشهری با بیان اینکه به برکت همین تلاش هاست که امروز ائمه اطهار(ع) و سادات مورد احترام همه مردم هستند گفت: امروز همه ما در قبال حرم های اهل بیت(ع) و امامزادگان مسوولیتی سنگین داریم؛ ابتدا شناخت صحیح آنها، دوم عشق و محبت و سوم عمل به راه و روش این حضرات تکلیفی است که بر دوش ما نهاده شده است؛ زیرا وجود امامزادگان موجب تقویت اعتقادات و آرامش مردم می شود و علاوه بر این، سبب خواهد شد اعتقادات مردم تقویت شود و در مجموع حضور مردم در این حرم های شریف باعث آرامش قلبی و اطمینان خاطر آنهاست. 
 
امام جمعه موقت قم افزود: مراقد مطهر امامزادگان، عامل هویت بخشی به شیعیان می شود و مردم با این حرم های شریف هویت خود را بازشناسی می کنند. 
 
وی با بیان اینکه این حضرات الگوی جامعه ما هستند خاطرنشان کرد: اگر راه و روش این بزرگان را دنبال کنیم جامعه همیشه از بلایا، آفت ها و آسیب ها در امان می ماند. 
 
حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به ویژگی ها و سجایای حضرت عباس(ع) و با تاکید بر اینکه ایشان را نباید صرفا در حوزه مساله ظهر روز عاشورا تعریف کنیم گفت: حضرت ابوالفضل(ع) دارای ویژگی های برجسته ای هستند از جمله مساله عبد بودن ایشان؛ زیرا حضرت، نمونه کامل عبد صالح الهی به شمار می روند؛ صفتی که در بالاترین درجه انسانیت از سوی خداوند به بندگان داده می شود. 
 
وی ولایت پذیری را در کنار بصیرت عالی، از دیگر صفت حضرت عباس(ع) برشمرد و افزود: ایشان همیشه خود را پشتیبان امام خود می دیدند و می فرمودند همیشه تابع و فرمانبردار امام حسین(ع) هستم و هیچگاه خود را در حد مقام ایشان تعریف نمی کردند. 
 
وی بیان داشت: لازم است همه ما حضرت ابوالفضل(ع) را الگوی همیشگی خود در جامعه قرار دهیم و زندگی ما به گونه ای باشد که در هر دوره ای پشتیبان ولایت و پیشتیبان دین حق باشیم. 
 
حسینی بوشهری در پایان با بیان اینکه امروز داعشی ها پس از تسخیر الرمادی تهدید کرده اند به سوی کربلا حرکت می کنند، تصریح کرد: این تروریست های تکفیری بدانند تا وقتی شیعیان هستند اجازه نمی دهند آنها به نقشه های پلید خود برسند و بزودی به دست پیروان امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) از بین خواهند رفت.
 

بیشتر بخوانید:
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار