رئیس پلیس راهور قزوین عنوان کرد
رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین گفت: در راه‌های مواصلاتی این استان در مجموع تصادفات و خسارات سال جاری، 707 فقره بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این آمار، کاهش 37 درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۷۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 18 February 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، مهدی محمدی در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه در مرکز پلیس راهور استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در راه‌های مواصلاتی این استان در مجموع تصادفات و خسارات سال جاری، 707 فقره بوده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است و این آمار، کاهش 37 درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در 10 ماه نخست سال جاری تصادفات جرحی 337 فقره بوده که طبق آمار 39 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، خسارات وارده به وسایل نقلیه 143 فقره بوده که این آمار 39 درصد کاهش را در سال جاری نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین مطرح کرد: در سال جاری 35 فقره کاهش در آمار مجروحان وجود دارد که نسبت به سال گذشته کاهش آمار 35 درصدی را نشان می‌دهد اما در تصادفات منجر به فوت افزایش 17 درصدی در این استان وجود دارد.

 محمدی عنوان کرد: سهم بیشتر تصادفات منجر به فوت در استان قزوین با آمار 87 درصدی مربوط به شهرستان قزوین است که سهم خودروهای سواری در تصادفات شهرستان‌های این استان، 50 درصد است.

این مسؤول انتظامی اضافه کرد: در 10 ماه نخست سال جاری بیشترین دلیل تصادف در مسیرهای استان قزوین، عدم توجه به جلو است و 41 درصد از متوفیان را عابران پیاده به دلیل عدم توجه به خیابان به خود اختصاص دادند.

* موتورسیکلت ناایمن ترین و خطرناک‌ترین وسیله نقلیه

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین موتورسیکلت را ناایمن ترین و خطرناک‌ترین وسیله نقلیه برشمرد و تصریح کرد: در سال جاری 22 درصد از تصادفات این استان مربوط به راکبان موتور‌سیکلت بوده و 15 هزار و 171 موتور‌سیکلت در 10 ماه نخست سال جاری هم به دلیل رعایت نکردن مسائل ایمنی توقیف شده است.

محمدی اضافه کرد: موتورسیکلت‌ها در وهله نخست به مدت یک هفته و در دومین بار به مدت یک ماه به پارکینگ منتقل می‌شود و تاکنون 9 هزار و 770 وسایل نقلیه سواری توقیف شده است.

این مسؤول انتظامی عنوان کرد: در استان قزوین 108 دستگاه دوربین ثبت تخلفات و کنترل سرعت وجود دارد که از این تعداد 25 دستگاه دوربین برای ثبت تخلف و 83 دستگاه دوربین برای کنترل سرعت وجود دارد و 10 دستگاه دوربین دیگر هم به صورت سیار و لیزرگان توسط مأموران راهور انجام می‌شود.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین مطرح کرد: در سال جاری 145 هزار و 816 مورد ثبت سرعت غیرمجاز صورت گرفته که در زمینه برخورد با سرعت غیرمجاز آمار 141 درصدی افزایش مشاهده می‌شود و 23 هزار و 717 مورد برخورد با تجاوز عابر پیاده انجام شده که طبق آمار نسبت به سال گذشته 74 درصد افزایش دارد.

محمدی افزود: در 10 ماه نخست سال جاری 92 هزار و 458 فقره برخورد با عدم بستن کمربند ایمنی و 17 هزار و 182 مورد برخورد با همراه نداشتن کلاه ایمنی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه بیشترین زمان وقوع حادثه بین ساعت 8 صبح تا 12 و 8 تا 24 رخ می‌دهد، عنوان کرد: بلوار امام خمینی در شهر قزوین بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در شهر قزوین کمبود پارکینگ وجود دارد، تصریح کرد: مردم در ایام نزدیک به عید، از وسایل نقلیه عمومی برای خرید و تردد استفاده کنند تا مشکل ترافیک سنگین و تصادف در شهر وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار