کد خبر: ۳۷۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸ 14 February 2017
به گزارش تابناک یزد،رئیس پلیس‌ راه استان یزد با اشاره به آغاز بارش برف و باران در استان یزد گفت: مردم از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

سرهنگ احمد مظفری با اشاره به اعلام هماهنگی و آمادگی کامل دستگاه‌های مربوطه در زمینه امدادرسانی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت جوی و هشدار هواشناسی مبنی بر بارش برف باران در این هفته اظهار داشت: خوشبختانه تمام سازمان‌ها و نهادهای امدادرسان در حال آماده‌باش برای خدمات‌رسانی به افراد گرفتار شده در برف هستند.

وی با تاکید بر اینکه رانندگی در شرایط برف و سرما با رانندگی در شرایط مساعد جوی متفاوت است، تصریح کرد: رانندگان با سرعت مطمئنه در شرایط برفی و یخبندان رانندگی کنند تا شاهد بروز حادثه و گرفتاری در چنین شرایطی نباشیم.

مظفری با بیان اینکه بارندگی از سمت ابرکوه به دهشیر همچنین گردنه علی‌آباد و تنگ‌چنار شروع شده است، اظهار داشت: رانندگان و مردم مورد توجه داشته باشند ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضروری، در طول محورها از توقف‌های بی‌مورد در سطح جاده یا شانه راه خودداری کنند.

وی با بیان اینکه رانندگان حتما باید سیستم گرمایش مناسب خودرو را فعال کنند، افزود: داشتن تجهیزات زمستانی در طول فصل زمستان اجباری است اما در شرایط نامساعد جوی چنانچه رانندگان این تجهیزات به ویژه زنجیرچرخ را به همراه نداشته باشند، از تردد آن‌ها جلوگیری و اعمال قانون خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان یزد تصریح کرد: پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز همچنین رعایت فاصله طولی به ویژه در جاده‌های لغزنده بسیار مهم است تا در صورت بروز حادثه بتوان خودرو را کنترل و از بروز حادثه پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه بارندگی در عصر بیشتر خواهد شد، افزود: رانندگان با رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی علاوه بر ایمنی سطح جاده‌ها در کاهش تصادفات نیز نقش موثری دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار