مسئول نهاد کتابخانه های عمومی سراوان گفت: فرزندان زنده یاد مرحوم محمد داشاد با هدف نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در یک اقدام ارزشمند، کتابخانه شخصی پدرشان را به این نهاد اهدا کردند.
کد خبر: ۳۷۴۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰ 08 February 2017
حکیمداد حسین بر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زنده یاد محمد داشاد که فرهنگی و اهل کتاب بود در طول دوران زندگی با ارزش خود کتاب های ارزشمندی را خریداری و در کتابخانه شخصی اش نگهداری کرد.
وی گفت: از آنجایی که اهدای کتاب اهدای دانایی است فرزندان آن مرحوم با دید وسیع خود کتابخانه شخصی پدرشان با بیش از 300 جلد کتاب را به نهاد کتابخانه های عمومی سراوان اهدا کردند تا عموم مردم بتوانند از این گنجینه ارزشمند استفاده کنند.
مسئول نهاد کتابخانه های عمومی سراوان گفت: امیدواریم فرهنگ اهدای کتاب در این شهرستان نهادینه شود تا شاهد تحولی بزرگ در حوزه کتاب و اعتلای فرهنگ کتابخوانی باشیم.
وی اظهار داشت: با توجه به کمبود فضا در مخازن کتابخانه، کتاب ‌های مورد نیاز پس از بررسی و جستجوی دقیق ثبت و کتاب های تکراری با مهر اهداء به نام مرحوم محمد داشاد به کتابخانه ­ها و مراکز فرهنگی دیگر اهدا می‌ شود.
مسعود داشاد یکی از فرزندان آن مرحوم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با مشورت سایر فرزندان و بنا به وصیت پدرم، کتابخانه شخصی وی را اهدا کردیم.
وی ادامه داد: پدرم برای جمع آوری این کتاب ها تلاش بسیاری را انجام داد و همواره بر امر کتابخوانی تاکید داشت بر این اساس امیدواریم این کتابها مورد استفاده شهروندان سراوانی و دوستداران کتاب قرار گیرد و به عنوان صدقه جاریه موجبات شادی روح آن مرحوم را فراهم کند.
به گزارش ایرنا مرحوم محمد داشاد سال 1317 در روستای سیب از توابع شهرستان سیب و سوران دیده به جهان گشود و پس از گذراندن تحصیلات به عنوان آموزگار تا سال 1373 به خدمت در آموزش و پرورش مشغول بود.
مرحوم داشاد که در طول سال های خدمت خود در روستاهای مهرستان و سراوان به تدریس پرداخت و در حوزه های مختلف فعالیت کرد در 20 مهر 1390 پس از سال ها تلاش و مجاهدت در راه علم و خدمت به مردم بر اثر ایست قلبی در شهرستان سراوان دارفانی را وداع گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار