کد خبر: ۳۷۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 02 February 2017
تابناک گیلان / پلیس راهور نیروی انتظامی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در محورهای سراسر کشور را اعلام کرد که بر اساس آن در 10 استان بارش برف و در 2 استان نیز بارش باران گزارش شده است. ایران سفید پوش شد
 
بارش برف زمستانی در اکثر نقاط کشور باعث شادی شهروندان و کشاورزان شد. ارتفاع برف در برخی نقاط به بیش از یک متر رسید و در رشت بارش 58 سانتی متری برف گزارش شده است. پروازهای تهران ایلام و بالعکس لغو شد و اکثر پروازها تاخیر دارد. محور هراز و چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود شده است. به شهروندان توصیه شده است در روزهای پایانی هفته علاوه بر کسب اطلاع از وضعیت محورهای مواصلاتی از همراه داشتن زنجیر چرخ مطمان باشند.

دمای هوا امروز پنجشنبه در نیمه غربی و به تدریج در شمال و مرکز کشور حدود 4 تا 8 درجه کاهش می یابد و طی این روز، شدت بارش در سواحل خزر، شرق و جنوب شرق کشور افزایش خواهد یافت.

سازمان هواشناسی کل کشور: برف  و کولاک ادامه دارد  

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار این سازمان با اشاره به تشدید قابل ملاحظه بارش طی روز پنجشنبه در استان های واقع در حاشیه دریای خزر و احتمال کولاک برف در دامنه های البرز مرکزی، خاطرنشان کرد: طی این روز در نیمه شرقی کشور به تدریج بر شدت بارش در شرق و جنوب شرق افزوده شده و در برخی از این مناطق با رگبار و رعدوبرق همراه خواهد بود.

 مدیریت پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان این که روز جمعه از فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور کاسته شده و بارش در شرق کشور همراه با وزش باد شدید ادامه می یابد، افزود: جمعه کولاک برف در شمال شرق و برخی مناطق شرقی کشور به ویژه در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات کرمان رخ می دهد و این سامانه روز شنبه از کشور خارج خواهد شد.

به گفته این مسوؤل، از اواخر وقت چهارشنبه سرعت وزش باد بر روی خلیج فارس و تنگه هرمز و از پنجشنبه در دریای عمان افزایش یافته و تا جمعه دریا به شدت مواج و طوفانی خواهد بود.
وظیفه با بیان این که دمای هوا روز پنجشنبه در غالب مناطق غربی، شمالی و مرکزی کشور کاهش یافته و این روند روز جمعه در نیمه شرقی نیز رخ می دهد، تصریح کرد: کاهش دما روز پنج شنبه در نیمه غربی و به تدریج در شمال و مرکز کشور حدود 4 تا 8 درجه و روز جمعه در نیمه شرقی کشور حدود 5 تا 10 درجه سلسیوس پیش بینی شده است و انتظار می رود هوای سرد تا اوایل هفته آینده در مناطق فوق ماندگار باشد.

تردد در بزرگراه های شمالی پایتخت فقط با زنجیر چرخ

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به بارش شدید برف در تهران گفت: از نخستین ساعات بامداد امروز بارش برف در پایتخت شدت گرفته و تهران یک روز برفی را در پیش رو دارد، افزود: به دلیل بارش برف در معابر غربی، شمالی و شمال غربی شاهد ترافیک سنگین هستیم. شریفی با اعلام اینکه بارش برف طبق گزارش سازمان هواشناسی همچنان ادامه خواهد داشت افزود: از تردد خودروها بدون زنجیر چرخ در معابر شمالی پایتخت جلوگیری به عمل می آید.

آخرین وضعیت جوی و ترافیکی

شایان ذکر است، پلیس راهور نیروی انتظامی آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در محورهای سراسر کشور را اعلام کرد که بر اساس آن در 10 استان بارش برف و در 2 استان نیز بارش باران گزارش شده است.

- به گزارش ایرنا، محورهای استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گیلان، قزوین، البرز، ارتفاعات هراز، فیروزکوه، کندوان در استان مازندران و گردنه قلاجه در استان کرمانشاه بارش برف گزارش شده است.

- همچنین اکثر محورهای استان کرمان و مازندران و محور حاجی آباد - سیرجان در استان هرمزگان بارش باران اعلام شده است و در بیشتر محورهای استان زنجان و محور اسالم - خلخال و اردبیل - سراب در استان اردبیل یخ زدگی و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

- طبق اعلام پلیس راهور نیروی انتظامی، محورهای محور شمشک - دیزین در استان های تهران و البرز، محور پونل - خلخال در استان های اردبیل و گیلان، محور فرعی عشایری سی سخت - پادنا در استان کهگیلویه و بویراحمد و محور کرج - چالوس از بامداد 14بهمن تا اطلاع بعدی به علت بارش برف و نبود ایمنی کافی مسدود است.

- محور سروآباد - پاوه در استان های کردستان و کرمانشاه به علت بارش شدید برف، محور سه راهی پونل در استان گیلان به دلیل ریزش کوه و محور هراز از ساعت 05:20 امروز(14بهمن) تا اطلاع بعدی به علت بارش برف و کولاک مسدود است.

- محور کرج - چالوس در استان های البرز و مازندران جهت ایمن سازی تونل امیرکبیر تا تاریخ 20 اسفند 1395 روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هر هفته به استثنای روزهای تعطیل رسمی و روز قبل و بعد از تعطیلات چند روزه از ساعت 20 الی ساعت 05:30 بامداد روز بعد مسدود بوده و در زمان انسداد، تردد از سایر محورهای شمالی انجام می شود.

پلیس راهور نیروی انتظامی اعلام کرد که سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور نیروی انتظامی با شماره تلفن های 88255555(10 خط) و 120 به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است؛ همچنین در پایگاه اطلاع رسانی www.rahvar120.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترسی است.

بیشتر پرواز های مهرآباد تاخیر دارد/پروازهای فرودگاه امام خمینی طبق برنامه انجام می شود
مدیرکل روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به تمام مسافران فرودگاه بین المللی مهرآباد توصیه کرد: با توجه به شرایط بد جوی در برخی از فرودگاه های کشور، قبل از عزیمت به مهرآباد با شماره تلفن 199 تماس بگیرند و از آخرین وضعیت پروازهای خود مطلع شوند.آقایی صائم بیان کرد: به دلیل اینکه بیشتر پروازهای هوایی ما از طریق دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می شود و از هر دو فرودگاه ها نیز پروازها تاخیر دارند، این مساله به سایر پروازهای داخلی نیز تسری پیدا خواهد کرد و عموما پروازها در کل کشور با تاخیر مواجه خواهد شد.
روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) اعلام کرد که علی رغم بارش برف در این فرودگاه با تلاش تمام عوامل پروازی عملیات برف روبی برای باز نگهداشتن باند فرودگاه امام خمینی انجام شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار