مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از اخذ مجوز برای راه اندازی کلینیک درمانی ایثار خبر داد و گفت: تلاش می شود که این پروژه نیز تا ۲۲ اسفند ماه امسال به بهره برداری رسد.
کد خبر: ۳۶۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 30 January 2017
حجت الاسلام حسین معصومی صبح دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان طی این دهه، اظهار کرد:در نخستین روز از دهه فجر امسال فاز نخست مسقف سازی گلزار شهدای بیرجند به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر پنج میلیارد ریال برای مسقف سازی این گلزار هزینه شده است، بیان کرد: کف سازی این گلزار نیز حدود هفت میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی، دیدار مسئولان با خانواده شهدا و ایثارگران استان را یکی دیگر از برنامه های این دهه عنوان کرد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مسئولان استانی با حداقل ۲۰۰ خانواده شهید استان دیدار خواهند کرد.
معصومی همچنین از برگزاری یادواره شهدای انقلاب در سطح استان خبر داد و گفت: در دهه فجر امسال حداقل ۵۰ یادواره شهدا در شهرستان های مختلف استان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه در نخستین روز از دهه فجر امسال همزمان با برگزاری مراسم گلباران تمثال امام، حجله هایی از تمثال شهدا در میدان امام خمینی(ره) بیرجند نصب و گلباران می شود.

افتتاح مجتمع فرهنگی حضرت زینب(س)
مسئول کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر خراسان جنوبی با بیان اینکه افتتاح مجتمع فرهنگی حضرت زینب(س) در روز ۱۳ بهمن ماه یکی دیگر از برنامه های این دهه خواهد بود، عنوان داشت: همچنین در این روز گردهمایی معتمدین معین و آزادگان استان در این مجتمع برگزار می شود.
معصومی، افتتاح پارک پدران آسمانی در بخش گزیک، رونمایی از تصاویر شهدا در گزیک و شهرستان بیرجند، اعزام پیام آوران ایثار به مدارس سطح استان، تعویض پرچم های قبور مطهر شهدا در سراسر استان و برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهدا را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد.
وی همچنین از اخذ مجوز برای راه اندازی کلینک درمانی، مرکز توانبخشی و داروخانه ایثار خبر داد و افزود: تلاش می شود که این پروژه نیز تا ۲۲ اسفند ماه سال جاری به بهره برداری رسد.
به گفته وی خراسان جنوبی در طول دوران انقلاب اسلامی ۱۳ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به مهمترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: هویت دینی، داشتن روحیه مبارزه، هویت اخلاقی و هویت انسجام ملی تحت ولایت و رهبری امام راحل از جمله مهمترین عواملی بود که سبب پیروزی این انقلاب شده است.
معصومی با تأکید بر لزوم نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل امروز، عنوان داشت: راه برون رفت از چالش های امروز جامعه برگشت به فرهنگ ایثار و شهادت و عمومی کردن این فرهنگ است.
وی اضافه کرد: یکی از بسترهایی که می تواند این فرهنگ را گسترش دهد فضای مجازی است که اگر بتوانیم از این فضا برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم، جامعه بیمه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار