فرماندارنهبندان :
فرماندار نهبندان گفت: به مناسبت دهه فجر 77 پروژه عمرانی با اعتبار 125میلیارد ریال در این شهرستان مرزی آماده بهره ‌‌برداری است
کد خبر: ۳۶۹۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱ 30 January 2017
علی اصغر نظافت افزود: این پروژه‌ها در زمینه های عمرانی، آموزشی ، فرهنگی، بهداشتی، معدنی، عمران شهری و روستایی شامل راه، برق و آبرسانی است.
وی با بیان اینکه پنج هزار و 300 خانوار شهری و یک هزار و 800خانوار روستایی با جمعیت بیش از 26 هزار نفر از مزایای این طرح ها برخوردار خواهند شد، اضافه کرد: با افتتاح این طرح‌ها زمینه اشتغال پایدار و مستقیم 56 نفر فراهم می شود.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهوری در آینده نزدیک ، بیان کرد: تعدادی از پروژه های شاخص شهرستان از جمله آبرسانی، آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز سربیشه به نهبندان همزمان با سفر دکتر روحانی افتتاح و عملیاتی خواهد شد . 
 نظافت به بهره برداری از پروژه دکل تست باد سنجی نیروگاه برق بادی منطقه « خوانشرف» اشاره کرد و افزود: این پروژه با سرمایه گذاری 350 میلیارد تومان در زمینی به مساحت 35 هکتار توسط شرکت انرژی تامین در حال اجراست. 
وی ادامه داد: ظرفیت این نیروگاه 50 مگا وات برق است به احتمال قوی با حضور مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری برسد.
وی همچنین از برگزاری بیش از 60 مورد برنامه های فرهنگی، هنری و ورزشی به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل(ره)، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، دیدارهای مردمی، جشن انقلاب، محافل انس با قرآن ، همایش‌های خانوادگی، جشنواره های فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان در نقاط روستایی شهرستان از جمله مهمترین این برنامه هاست.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران با متکی به مردم و مجاهدت ها و اندیشه های پاک حضرت امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، اظهارکرد: اقتدار ایران اسلامی در سطح بین المللی و جهان روز به روز در حال افزایش است، این اقتدار مرهون خون شهدا و فداکاری های امام راحل و پیش کسوتان انقلاب است.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد. 
نهبندان به دلیل وجود راه های اصلی و درجه یک و قرار داشتن در مجاورت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 
همچنین نزدیکی به پاکستان و افغانستان و بنادر جنوبی ایران به ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه های مهم بازرگانی شرق ایران اهمیت زیادی دارد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار