معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: طرح هادی سند توسعه آینده روستاها است
کد خبر: ۳۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۷ 08 February 2015
معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: طرح هادی سند توسعه آینده روستاها است

به گزارش ایسنا، "محمدعلی محمدی" یکشنبه 19 بهمن در آئین افتتاح مسکن روستایی نوسازی شده در روستای آبشینه شهرستان همدان، اظهار کرد: امروز تمامی روستاهای همدان طرح هادی دارند و تعداد زیادی از روستاها در حال بازنگری طرح هادی هستند.

وی افزود: طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه، رشد و ارتقاء روستاها مطرح بوده و سبب می‏شود تا براساس اصول شاهد توسعه روستاها باشیم.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی از روستاها هیچ دریغی نداشته و آنها را مورد غفلت قرار نداده که تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مصداق بارز این سخن است.

وی با اشاره به اینکه عمده مهاجرت روستائیان به شهرها در سالهای 35 تا 60 انجام شد، عنوان کرد: در این زمان جمعیت روستایی قابل توجهی به علت نبود امکانات و زیرساختهای لازم روانه شهرها شدند که زنگ خطری برای کشور محسوب میشد.

محمدی خاطرنشان کرد : نگاه نافذ امام خمینی (ره) باعث توجه به روستاها شد که بنیاد مسکن با فرمان امام(ره) تشکیل و اقدامات مناسب و مطلوبی برای توسعه روستا و جلوگیری از مهاجرت انجام داد.

معاون فرماندار بیان کرد: امروز شاهد هستیم که بنیاد مسکن پا را فراتر گذاشته و در زمینه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز وارد شده است.

محمدی با اشاره به  اهمیت بالای صدور سند مالکیت روستایی اظهارکرد: با صدور این سند علاوه بر اینکه برای املاک روستایی ارزش‌افزوده ایجاد می‏شود مالکان می‏توانند از آن سند برای تضمین بانکی نیز استفاده کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس تلاش بیشتری برای افزایش اعتبارات و تسهیلات مقاومسازی مسکن داشته باشند، تصریح کرد: در حال حاضر تسهیلات 15 میلیون تومانی برای نوسازی و مقاومسازی مسکن روستایی پیشبینی شده که پاسخگوی نیازها نیست.

معاون فرماندار همدان تاکید کرد: با توجه به اینکه ایران در کمربند زلزله قرار دارد و گسلهای متفاوتی در استان همدان وجود دارد، لزوم مقاومسازی مسکن روستایی افزایش می یابد.

وی در پایان گفت: امروز شاهد هستیم که ساخت و ساز و نوسازی مسکن روستایی تحول جدی پیدا کرده و دیگر روستاها فضای کم دوام گذشته را ندارند.

به گزارش ایسنا؛در هشتمین روز از ایام الله دهه فجر 4 پروژه عمرانی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان در شهرستان همدان با حضور نماینده مردم همدان و مسئولان شهرستانی به بهره برداری رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار