کد خبر: ۳۵۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲ 14 January 2017

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، وقتی تلاش آب و فاضلاب شهری برای تعویض لوله‌های فرسوده انتقال آب ـ که بارها و بارها شاهد ترکیدگی و جاری شدن آب از سطح خیابان بودیم ـ شکل عملی به خود گرفت موج خوشحالی ساکنان یکی از ورودی‌های اصلی شهر دهدشت را در پی داشت، غافل از اینکه این اقدام زخم عمیقی بر پیکر خیابان خواهد گذاشت.

خیابان اصلی و کوچه متصل به این خیابان که متأسفانه از نام هم محروم است و به علت سکونت خانواده شهید به کوچه فریدونی در محله نام گرفته است از زخم بی‌تدبیری شهرداری رنج می‌برد.

در پی تعویض لوله‌های آب عواقب و مشکلات بسیاری برای ساکنان این محله ایجاد کرده است،این در حالی است که پس از عملیات تعویض لوله‌ها در خیابان روبروی فرمانداری بلافاصله ترمیم و لکه‌گیری انجام شد.

رها شدن ترمیم این خیابان منتهی به ایران خودرو و نیز خدمات شهری سبب سلب آسایش و نارضایتی اهالی این منطقه شده و ساکنان و کسبه محل را از شهرداری دهدشت در طولانی شدن کار مرمت آن گله‌مند و البته کلافه کرده است.

ساکنان خیابان اصلی شهید نورالدینی و کوچه شهید فریدونی می‌گویند که مشکلات تعویض لوله‌ها با توجه به کنده کاری‌های متعدد بیش از حد آنان را آزار می‌دهد و برایشان مشکل آفرین شده است.

مهرعلی باقری در این باره به خبرنگار فارس گفت: کنده‌کاری ناشی از تعویض لوله‌های آب خیابان را به کلی تخریب کرده است.

وی با انتقاد از بی توجهی شهرداری نسبت به لکه‌گیری و ترمیم آسفالت این کوچه افزود: متأسفانه خدمات شهری در این محله ارائه نمی‌شود،کنده کاری‌های موجود باعث خرابی جلوبندی ماشین و یا فنر می‌شود.

مختار رحماندوست از دیگر ساکنان این محله با بیان اینکه در مواقع بارندگی به علت جمع شدن آب در چاله‌ها تردد به سختی انجام می‌شود تصریح کرد: با این وضعیت اگر لوله‌ها تعویض نمی‌شد بهتر بود.

وی با اشاره به بار ترافیک شهر از ورودی مسیر طولیان گفت: علاوه بر سختی تردد چهره زشتی در این خیابان ترسیم شده و باعث نارضایتی شهروندان شده است.

شهرداری دهدشت در حالی از لکه‌گیری محل‌های تخریب شده پس از عملیات ترمیم شبکه آب خودداری کرده که مسؤولان آب و فاضلاب شهری از پرداخت ۷۰ میلیون تومان از میزان بدهی خود به شهرداری در قبال انجام این کار خبر می‌دهند.

مدیر آب و فاضلاب شهری کهگیلویه با بیان اینکه ترمیم خیابان بر عهده شهرداری است گفت: به علت سهل انگاری و تأخیر در انجام کار قرار است ترمیم پس از تعویض لوله‌ها از این پس به پیمانکار واگذار شود.

داریوش فقهی‌پور افزود: با روندی که شهرداری در لکه‌گیری خیابان‍‌ها دارد در صورت ادامه تعویض لوله‌ها چهره زشتی بر شهر حاکم خواهد شد.

آنچه بر لبریز شدن کاسه صبر ساکنان این محله افزوده وعده‌های هفتگی شهردار است، جواد تخشا که مشکلات موجود را همواره به نبود اعتبار ربط داده بارها در پاسخ به پیگیری خبرنگار فارس برای این معضل رفع آن را به هفته آینده وعده داده است، هفته‌ای که با گذشت این همه روز گویا هنوز فرا نرسیده است!

در آخرین پیگیری این رسانه برای ترمیم خیابان، معاون فنی شهرداری شرط آسفالت نقاط تخریب شده را در آفتابی شدن هوا آن هم به مدت یک هفته دانست و گفت: در زمان بارندگی و مدتی پس از آن امکان این کار وجود ندارد.

با وجود اینکه حداقل از نیمه دوم آذر تاکنون زمین دهدشت بارانی به خود ندیده و فرصتی برای ترمیم خیابان زخم خورده این محله بوده است باز هم ساکنان «هوای آفتابی‌ام آرزوست» را در دل زمزمه می‌کنند.

حال انتظار مردم از اعضایی که قطعاً مردم برای رفع مشکلات به آنها اجازه ورود به شورا را داده‌اند و شهردار منتخب آن‌ها این است که با تدبیر و اندیشه نسبت به حل مشکلات شهروندان از جمله این معضل مطرح شده اقدام کنند.

==========================
گزارش از: طیبه سادات سعادتی نیک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار