مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس از تولید بیش از ۱۰ هزار تن گل محمدی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۰ 17 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:مجیدرضا پاکاری با اشاره به تولید 10 هزار و 200 تن گل محمدی از مزارع زیرکشت در سال 93 اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال 11 هزار تن گل محمدی از مزارع استان فارس برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در 6 هزار و 935 هکتار از اراضی استان فارس گل محمدی کشت شد افزود: 5 هزار و 340 هکتار از این اراضی به صورت دیم کشت شده است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه سالانه 50 درصد گل محمدی کشور در استان فارس تولید می‌شود تصریح کرد: استان فارس رتبه نخست کشور را در کاشت و برداشت گل محمدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان داراب با 5 هزارو 600 هکتار و شهرستان فیروزآباد با یک هزار و 200 هکتار دشت گل محمدی 95 درصد گل محمدی استا ن فارس را تولید می‌کنند.

پاکاری با بیان اینکه بزرگترین باغ گل دیم و ارکانیگ جهان در روستاهای لایزنگان و نوایگان داراب است گفت: سالانه بیش هز 6 هزار تن گل محمدی در این باغ گل دیم تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از 8 میلیون و 917 هزار لیتر گلاب در 110 کارگاه سنتی و صنعتی گلاب و عرقیات شهرستان فیروزآباد و داراب تولید می‌شود عنوان کرد: سهم عمده این تولیدات به استان‌های دیگر و کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار