رئیس اداره بهداشت آموزش و پرورش استان کرمانشاه:
رئیس اداره بهداشت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: طرح غربالگری شپش سر در تمامی مدارس، دانشگاهها و زندانهای استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۵۷۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶ 10 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،شیرزاد احسانخواه با اشاره به اینکه طرح غربالگری شپش سر تا پایان سال در مدارس استان ادامه دارد اظهار داشت: این طرح در تمامی مدارس، دانشگاهها، زندانها و هر مکانی که تجمع انسانی داشته باشد انجام می‌شود.

رئیس اداره بهداشت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه برای آگاهی معلمان استان با طرح کشوری غربالگری «پدیکلوزیس» و مقابله با آن از سوی اداره کل آموزش و پرورش آموزش ضمن خدمت برگزار می‌شود، گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و در یک دوره آموزش 6 ساعته با عنوان «انواع بیماریهای واگیر و غیرواگیر و راههای پیشگیری از آن» تعریف شده که در سطح استان در حال اجرا است.

احسانخواه تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح را 4474 آموزگار عنوان کرد و افزود: تمامی مدیران مدارس ابتدایی استان کرمانشاه در گذشته این دوره را آموزش دیده‌اند.

وی با بیان اینکه از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تمامی اقلام بهداشتی به صورت رایگان تهیه شده است، عنوان کرد: در صورت نیاز مدیران و معلمان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین درمانگاه بهداشتی نزدیک مدرسه اقلام بهداشتی مورد نیاز را به طور رایگان تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند.

رئیس اداره بهداشت آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه 27 میلیون تومان برای آموزش اولیا و دانش‌آموزان مدارس شبانه روزی اختصاص یافته است، گفت: تلاش شده تا با ارتقای سطح آگاهی‌ مدیران مدارس در جهت انتقال این آگاهی به دانش‌آموزان و والدین آنها برای مقابله با شیوع شپش سر بین دانش‌آموزان اقدام شود.

احسانخواه خارش سر را مهمترین نشانه شیوع شپش بین دانش‌آموزان دانست و از دانش‌آموزان خواست در صورت خارش سر، حتما این موضوع را به خانواده‌های خود اطلاع دهند تا بررسیهای لازم به منظور شناسایی زودهنگام شپش در موی سرشان انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار