فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف و دستگیری اعضای یک باند بزرگ صادرات صوری سیب به هند خبر داد.
کد خبر: ۳۵۴۹۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲ 04 January 2017
به گزارش تابناک هرمزگان، سردار عزیزاله ملکی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از پرونده‌ای عجیب در زمینه مبارزه با قاچاق کالا پرده برداشت که 5 تن از اعضای این باند بزرگ در نقاط مختلف کشور دستگیر شده‌اند.
 
وی در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: باندی در کشور بخصوص در استان هرمزگان با صادرات صوری کالا به خارج از کشور از جمله یک محموله 5 هزار تنی سیب در پرونده اخیر شناسایی و دستگیر شده‌اند که به طور قانونی اقدام به اسنادسازی‌های صادراتی صوری می‌کرده‌اند و بدون این که محموله‌ای از کشور صادر شود، ارز دولتی، جایزه صادراتی، تسهیلات بانکی، استرداد حقوق ورودی و ... را در ازای آن دریافت می‌کرده‌اند.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان افزود: ارزش پرونده اخیر 35 میلیارد تومان برآورد می‌شود و اعضای این باند قصد داشتند در ازای صادرات صوری محصول سیب نسبت به واردات موز از کشور هند با تعرفه صفر اقدام کنند و از تسهیلات در نظرگرفته شده برای صادرکنندگان در این بخش بهره بگیرند که به موقع شناسایی و دستگیر شده‌اند.
 
سردار ملکی ادامه داد: در این پرونده فعلا دستگیری در سطح کارمندان بخش‌های دولتی نداشته‌ایم اما ممکن است دامنه دستگیری‌ها با ادامه تحقیقات گسترش یابد.
 
وی گفت: اعضای دستگیر شده این باند سابقه‌دار بوده‌اند.
 
فرمانده انتظامی هرمزگان تأکید کرد: اعضای این باند با اسناد کاملا قانونی اما به شکل صوری اقدام به این کار می‌کرده‌اند.  
 
سردار ملکی در پایان تصریح کرد: اهتمام دستگاه قضایی در این زمینه و همکاری خوب مدیرکل جدید گمرک بندر شهید رجایی را در حوزه مقابله با قاچاق شاهدیم که شایسته قدردانی است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار