کد خبر: ۳۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷ 15 May 2015
دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان سیمرغ از برگزاری جشنواره‌های توت‌فرنگی و ذرت در بهار و تابستان امسال در این شهرستان خبر داد.
 
مصطفی اسماعیل‌زاده در گفت‌وگو با فارس ، گفت: نخستین و مهم‌ترین برنامه نظام صنفی کشاورزی در نیمه نخست امسال، برپایی دو جشنواره توت‌فرنگی و ذرت سیمرغ در بهار و تابستان است.

وی اظهار کرد: عمده‌ترین فعالیت کشاورزی در بخش تولیدات گیاهی شهرستان سیمرغ، تولید توت‌فرنگی و ذرت است؛ به عنوان مثال، در  دو سال گذشته، سالانه بیش از 5 هزار تن توت‌فرنگی در ارقام محلی، گلابی و دلندی و ارقام خارجی مانند سلوا و کاماسورا، در مزارع سیمرغ تولید شده است.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی شهرستان سیمرغ با اشاره به همت مسئولان این شهرستان برای برپایی جشنواره‌هایی با هدف معرفی محصولات محلی،افزود: با مصوبه هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی سیمرغ مقرر شد جشنواره بزرگ توت‌فرنگی و ذرت را با هماهنگی و تشکیل ستاد جشنواره با حضور فرماندار، بخشداران، تعاونی روستایی، نظام صنفی کشاورزی استان مازندران و مدیریت جهاد کشاورزی، شهردار و اعضای شوراهای اسلامی شهر، شهرستان و بخش سیمرغ برگزار شود.

اسماعیل‌زاده ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های در نظر گرفته شده، محصولات صادراتی شهرستان سیمرغ را از طریق رسانه‌ها، در سطح کشوری و جهان معرفی می‌کنیم و انتظارداریم همه مسئولان نیز در این زمینه همکاری داشته باشند.

وی در پایان گفت: گفت‌وگوهایی را نیز با اعضای شورای شهر سیمرغ انجام دادیم که آنها نیز ضمن استقبال از این برنامه فرهنگی اقتصادی، قول دادند تا در حد توان مجموعه خود، از طراحان و برنامه‌ریزان جشنواره توت‌فرنگی و ذرت سیمرغ همکاری و حمایت کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار