کد خبر: ۳۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 13 May 2015
رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایرانیها ۲.۵ برابر استاندارد و مصرف نمک مصرف می کنند خواستار فرهنگ سازی برای کاهش مصرف نمک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رسول دیناروند ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش معاونین دارو و غذای سراسر کشور در هتل سالاردره ساری اظهار داشت:ایرانیان دو و نیم برابرتوصیه شده نمک مصرف می کنند که باید ذائقه مردم اصلاح و سلامتی بر ذائقه و علاقه ترجیح داده شود.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور با بیان اینکه به طور سنتی و تاریخی  همواره تمرکز برروی ایمنی غذا بوده است افزود: لازم است که برنامه امنیت غذایی با محوریت کشوری برای تهیه غذای سالم مردم صورت گیرد.

وی تصریح کرد: پایین بودن اسید چرب ترانس، مصرف کم نمک و شکردر غذاها از موارد بسیار مهمی است که باید در نظر گرفته شود و در صنایع غذایی اجرا گردد.

دیناروند با اشاره به اجرای نهضت کاهش اسید چرب ترانس افزود:اسید چرب ترانس سم کشنده ای است که هر درصدی از این ترانس کم شود به همان میزان بیماریهای قلب و عروق نیز کاهش می یابد.

معاون وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: مجوز بهداشت به  مواد غذایی ناسالم داده نمی شود و تمام کالاهای برچسب دار نیز درسطح بازار چک می شوند تا تولید کننده برای تولیدش بروکراسی را رعایت کند.

دیناروند با اشاره به این که قاچاق کالا به طور کلی و برای کالاهای مختلف در ایران انجام می شود گفت: ما از این موضوع رنج می بریم و یک پدیده خطرناک برای کشور محسوب می شود.

وی با بیان این که ستاد مبارزه با قاچاق دارو و ارز در حوزه سلامت تشکیل شده است افزود: قاچاق کالاهایی که با سلامت مردم در ارتباط هستند به کشور صدمه نمی زنند بلکه به سلامت مردم اسیب می رسانند.

وی از کمترین میزان  قاچاق در حوزه دارونام برد و افزود:قاچاق مکملها و مواد آرایشی بیشترین میزان قاچاق کشور هستند.

وی در خصوص نظارت بر مواد غذایی سوسیس و کالباس و ارزش غذایی این فراوده غذایی گفت: نظارت وجود دارد ممکن است برخی افراد زیر زمینی تخلف هم انجام دهند اما با متخلفان برخورد سخت خواهد شد.

معاون وزیربهداشت و درمان تاکید کرد: سوسیس و کالباس نباید تبدیل به یک رژیم غذایی  ثابت شود و باید میزان مصرف آن کاهش یابد.

وی مردم را از خوردن غذاهای فرایند شده منع کرد و متذکر شد :در این مواد غذایی به دلیل نظارتهای سازمان بهداشت مجاز به استفاده از خمیر مرغ نمی باشند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار