معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جمع‌آوری اطلاعات کامل 67 روستای قشم در قالب شناسنامه در یک‌هزار و 300 صفحه تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.
کد خبر: ۳۴۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵ 24 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، فرزین حقدل روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: طرح ویژه شناسنامه برای روستاهای جزیره قشم به همت یکی از کارشناسان ژئوپارک (لاله آقایی فروشانی) از ابتدای سال جاری آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال هم به اتمام برسد.
 
وی با اعلام اینکه تا کنون 80 درصد این طرح به اتمام رسیده است، افزود: با جمع‌آوری بخش دیگر اطلاعات مورد نیاز طرح شناسنامه‌دار شدن روستاهای جزیره قشم، ظرفیت‌های هر روستا در قالب یک شناسنامه ویژه با هدف معرفی بهتر آن روستا و برنامه‌ریزی لازم برای ارائه خدمات مناسب آماده خواهد شد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: علاوه بر حدود 47 مورد اطلاعات مورد نیاز هر روستا همچون ظرفیت‌های گردشگری، جوانان موفق، هنر خاص زنان و مردان، مشکلات مردمی، بیماری‌های خاص هر روستا، اسامی دهیاران و شوراهای اسلامی، غذاهای سنتی، بازی‌های بومی، ورزش‌های مورد علاقه و موارد دیگر، کمبودهای هر روستا هم در این شناسنامه‌ها درج شده است.
 
وی در ادامه بیان کرد: دلایل نامگذاری هر روستا، قدمت مساجد، منازل قدیمی، درب‌ها، تعداد آب انبارها، چاه‌های عمیق و نیمه عمیق، تعداد سدها و آب‌بندها هم در این طرح بررسی و در شناسنامه هر روستا درج شده است.
 
حقدل گفت: تکمیل این طرح به آمار و اطلاعات دقیق و بیشتر نیاز دارد و امیدواریم با کمک مسئولان شوراهای اسلامی، دهیاران و مردم خوب هر روستا در جزیره قشم، هرمز، هنگام و لارک بتوانیم این کار ماندگار را هرچه زودتر به پایان برسانیم.
 
شهرستان قشم متشکل از جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک با 120 هزار نفر جمعیت و 67 روستا از ظرفیت‌های مختلف در حوزه های صنایع دستی، گردشگری، آداب، فرهنگ و هنر و همچنین پخت غذاهای متنوع محلی برخوردار است که انتقال این توانمندی‌ها در قالب شناسنامه روستایی موجب آشنایی بیشتر و بهتر مردم با ظرفیت‌های این منطقه می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار