قیمت گوجه‌فرنگی در شهرستان پارسیان کاهشی نزولی یافته و در حال حاضر با کمترین قیمت خود در حال فروش است و حتی برخی کشاورزان تمایلی به برداشت محصول خود نیز ندارند.
کد خبر: ۳۴۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 19 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، قیمت گوجه‌فرنگی در شهرستان پارسیان کاهشی نزولی یافته و در حال حاضر با کمترین قیمت خود در حال فروش است و حتی برخی کشاورزان تمایلی به برداشت محصول خود نیز ندارند.
 
علی‌رغم حجم بالای تولید گوجه‌فرنگی در شهرستان پارسیان، وضعیت فروش این محصول همواره با چالش‌های جدی روبرو بوده و در بسیاری از مواقع شاهد مشکلات کشاورزان در هنگام برداشت محصول برای فروش محصولات هستیم.
 
متأسفانه در حال حاضر قیمت فروش سر زمین مطلوب نیست که امید می‌رود این قیمت افزایشی نسبی پیداکرده و کشاورزان بتوانند بخشی از هزینه‌های از بین رفته خود را جبران کنند.
 
در حال حاضر واسطه‌گران، گوجه‌های کشاورزان را باقیمت ۲۰۰ الی ۳۰۰ تومان و در برخی مقاطع تا ۱۰۰ تومان خریداری و باقیمت حداقل هزار و ۵۰۰ تومان در بازار به فروش می‌رسانند و این وضعیت موجب نارضایتی کشاورزان شده است.
 
یکی از گوجه کاران این شهرستان، ضمن اظهار گلایه از کنترل نکردن بازار توسط متولیان دولتی، گفت: با زحمت زیادی گوجه‌فرنگی را که یک محصول زراعی پر آب و پرزحمت است تولید کردیم اما در فصل برداشت باید عطایش را به لقایش ببخشیم، چراکه قیمت این محصول سر زمین آن‌قدر پایین است که درآمدش کفاف پول کارگری که آن را جمع کند هم نمی‌شود.
 
در حال حاضر هیچ‌کس جوابگوی ضرر و زیان کشاورزان نیست و مسلماً از بین رفتن کشاورزی و ورشکسته شدن کشاورزان می‌تواند ضرر بسیار سنگینی را به این بخش از اقتصاد و معیشت مردم شهرستان وارد آورد.
 
یکی دیگر از کشاورزان زیان‌دیده پارسیانی اظهار کرد: ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی و انتظار برای به ثمر نشستن محصولاتمان با چنین کاهش قیمتی از بین رفت و ناامید شدیم.
 
وی افزود: هزینه‌های بسیار زیادی را برای تولید محصول خود پرداخت کرده‌ایم ولی چنین قیمتی اصلاً جوابگوی این هزینه‌ها نیست.
 
به گزارش ایسنا، کشاورزی به روش‌های فعلی ضمن هدر دادن منابع کشور، آب‌وخاک حاصلخیز را به محصولی تبدیل می‌کند که نبود برنامه‌ریزی باعث روی دست ماندن آن برای کشاورزان است؛ بنابراین مسئولان باید برنامه‌ریزی و اقداماتی را انجام دهند تا کشاورزان متناسب با نیاز بازار و رعایت الگوی کشت، اقدام به تولید محصول کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار