رییس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی از حضور ۱۴ هزار نفری مردم در آخرین شب اجرای «فصل شیدایی» در یزد خبر داد، حضوری که در آن پیروان ادیان مانند مسلمانان و زرتشتی‌ها کنار هم بودند.
کد خبر: ۳۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳ 12 May 2015
علیرضا کوهفر رییس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی «مُهنا» درباره آخرین اجرای نمایش مرکز مُهنا که در استان یزد به انجام رسید، اظهار کرد: اجرای «فصل شیدایی» در یزد در حالی به پایان رسید که در شب پایانی این اجرا، ۱۴ هزار نفر از مردم در محل اجرا حاضر شده بودند.

وی افزود: در شب پایانی اجرا، مردم حتی در تپه‌های لوکیشن نمایش و گسترده‌تر از فضایی که برای تماشاگران در نظر گرفته شده بود، حضور داشتند.

نمایش فصل شیدایی

رییس مُهنا یادآور شد:‌ نکته قابل توجه برای اجرا در استان یزد این بود که «فصل شیدایی» از شب نخست با حداکثر ظرفیت روی صحنه رفت و سالن نمایش جای خالی نداشت. این موضوع ناشی از فضای مذهبی شهر بود و مردم یزد استقبال خوبی از نمایش داشتند.

حضور پرشور پیروان دیگر ادیان در کنار مسلمانان

کوهفر ادامه داد: نکته جالب اینکه اجرا در شهری بود که از ادیان دیگر نیز در آن زندگی کرده و نمایش نیز به مرور تاریخ انبیا تا امامان و روزگار کنونی می پردازد و زرتشتی‌ها در کنار مسلمانان حضور پرشوری در «فصل شیدایی» داشتند.

وی تأکید کرد: نکته بی نظیر برای این اجرا، منتظر ماندن مردم و جا گرفتنشان برای تماشای نمایش از ساعت‌ها قبل از شروع اجرا بود. سالن ما ۷ هزار صندلی داشت و جمعیت مازاد بدون کارت می‌آمدند و سالن استاندارد ما را نداشتند. از سوی دیگر قاب تصویر ما برای ۷ هزار نفر تنظیم شده بود اما دیگران حتی برای دیدن ۳۰ درصد نمایش هم کنار ما بودند.

نورپردازی و جلوه‌های ویژه در چند هزار متر مربع

رییس مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی، تصریح کرد:‌ تیم ما تخصص و هنر بسیاری به خرج می‌دهند و فقط نورپردازی سطح به این وسیعی از لوکیشن که شامل چندهزار متر مربع در دامنه کوه، غار حرا، فضای جبهه و صحنه‌های تخت ما می‌شد، بسیار دشوار بود. ما حتی جلوه‌های ویژه را نیز در این فضای گسترده به خوبی داریم.

نمایش فصل شیدایی

کوهفر ادامه داد: ما برای این نمایش از چندصد پروژکتور استفاده کردیم و برای پخش صوت مناسب استریو، زحمت زیادی کشیدیم. جلوه‌های ویژه نیز در تمام نقاط این سطح فراگیر بود و تیم ۳۵ نفره ما با تخصص خودشان چنین وسعتی را پوشش دادند.

پشت‌صحنه شلوغ ۱۶۰ نفره و دشواری برقراری نظم

وی با بیان اینکه ما از ۱۵۰ کیلو وات برق سه فاز مصرف می‌کردیم و تجهیزات زیادی داشتیم، متذکر شد: تلفیق تصویر و نمایش اتفاق خیلی سختی است و ما امتداد بخشی از دکور را در تصویر داشتیم که باید تنظیم دقیقی بین دکور و تصویر برقرار می‌شد.

رییس مهنا در پایان اعلام کرد: همچنین دکورهای پرتابل ما مدام در صحنه وارد و خارج می‌شدند و باید با تصویر پس زمینه هماهنگ می‌بودند. ضمن اینکه ما پشت صحنه بسیار شلوغی داریم و جز ۱۲۰ بازیگر و هنرور، ۴۰ نفر از عوامل فنی کنار هم هستند و برقراری نظم بسیار دشوار است اما به شکر خدا همواره توانسته‌ایم از اجرا در استان‌های مختلف سربلند باشیم.

به گزارش مهر، نمایش بزرگ «فصل شیدایی» به کارگردانی سعید اسماعیلی و با روایت رسالت بوذری از ۵ تا ۱۴ اردیبهشت با مشارکت حوزه هنری در استان یزد به روی صحنه رفت.



مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار