استاندار کرمانشاه مطرح کرد/
استاندار کرمانشاه گفت که هیات دولت در جلسه چهارشنبه هفته جاری، طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را تصویب می کند.
کد خبر: ۳۴۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 12 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، اسدالله رازانی صبح دوشنبه 22 آذر در همایش 'توانمندی های تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه' در اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: قرار بود تصویب این طرح در جلسه روز یکشنبه انجام شود اما فرصت طرح آن نشد با این حال به ما قول قطعی داده اند که این طرح همین هفته و به احتمال زیاد چهارشنبه تصویب شود.
به گفته او، با تصویب این طرح ظرفیت بزرگی برای داد و ستد تجاری با کشورهای منطقه بویژه عراق در استان کرمانشاه ایجاد می شود.
شورای عالی مناطق آزاد اواسط مهر ماه طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را تصویب کرده و برای تایید نهایی به هیات دولت فرستاده است.
اگر هیات دولت این طرح را تصویب کند،‌ اسم قصرشیرین به لایحه ای که 14 تیر 95 به مجلس ارایه شده، اضافه می شود.
براساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود در استانهای گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه – مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری – صنعتی را در محدوده‌هایی که به تصویب هیات وزیران می‌رسد، ایجاد نماید.

** سرزمین فرصت ها
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود به ظرفیت های متنوع استان برای سرمایه گذاری اشاره کرد و کرمانشاه را 'سرزمین فرصت ها' توصیف کرد.
او با اشاره به اقلیم مناسب این استان، گفت که کرمانشاه 1.5 درصد خاک کشور را دارد اما 6 درصد زمین های زراعی و هشت درصد آب ایران در این استان است و خروجی آن محصولات متنوع کشاورزی از غلات تا محصولات پروتئینی، دام و طیور و شیلات است.
رازانی موقعیت راهبردی جغرافیایی کرمانشاه را هم برای نمایندگان کشورهای خارجی و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه تشریح کرد و گفت: 10 میلیون نفر از جمعیت ایران در فاصله 2 ساعته از مرکز استان قرار دارند و کرمانشاه بزرگترین شهر منطقه حتی در مقایسه با شهرهای اقلیم کردستان و عراق است.
به گفته او کرمانشاه از طریق مرز رسمی پرویزخان با بخش کردنشین عراق و از مسیر مرز رسمی خسروی و بازارچه سومار با بخش عربی عراق ارتباط دارد و 50 درصد از صادرات ایران به عراق از این استان صورت می گیرد که برابر صادرات چهار استان دیگر همسایه عراق است.
رازانی افزود: داشتن 2 کارخانه فعال پتروشیمی و 2 کارخانه بزرگتر در حال احداث، کرمانشاه را پس از بوشهر و خوزستان به قطب پتروشیمی تبدیل کرده است.

** قول حمایت به سرمایه گذاران
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: موضوع بااهمیت در این زمینه، ‌عزم جزم نظام به ویژه پس از سفر رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری برای توسعه استان و شکوفایی ظرفیت های آن است که سبب توجه خاصی برای جبران عقب ماندگی های استان شده است.
او همچنین گفت که در سطح استان هم یک وفاق همگانی و همت جمعی بر ضرورت توسعه کرمانشاه و مقدم داشتن آن بر موضوعات دیگر ایجاد شده است.
رازانی در پایان به همه سرمایه گذاران قول داد که اگر در این استان سرمایه گذاری کنند، حمایت می شوند و تلاش هایشان به ثمر می نشیند.
همایش 'توانمندی های تولیدی و فرصت های سرمایه گذاری استان کرمانشاه' با حضور مسوولان دولتی و خصوصی استان کرمانشاه و سفیران و نمایندگان کشورهای هند، ‌پاکستان، افغانستان و بخش اقلیم کردستان و مرکزی عراق از امروز دوشنبه تا چهارشنبه در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار