امام جمعه موقت سرپل ذهاب:
امام جمعه موقت سرپل ذهاب گفت: هفته وحدت یادگار ارزشمند امام راحل (ره)، عامل مهمی برای انسجام و همبستگی بیشتر امت اسلامی در برابر دنیای کفر است.
کد خبر: ۳۴۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ 09 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب افزود: هفته وحدت فرصت بسیار مطلوبی برای نزدیکی قلوب مسمانان جهان و حفظ اتحاد در بین امت اسلامی است.
فاصله میان 12 ربیع الاول سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا 17 ربیع الاول که تاریخ ولادت حضرت محمد (ص) بنا بر روایات موجود در شیعه است، از سوی امام خمینی (ره)، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.
وی با بیان این که دشمنان وحدت میان مسلمانان جهان را هدف گرفته اند، اظهار داشت: ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی یکی از دسایس سازمان یافته دشمنان است و مسلمانان جهان باید با اتخاد و همبستگی در برابر این توطئه دشمنان مقاومت و ایستادگی کنند.
امام جمعه موقت سرپل ذهاب، حفظ وحدت را رمز پیروزی اسلام در برابر کفر دانست و بیان کرد: تنها راه پیروزی مسلمانان و موفقبت آنها در برابر کفار، چنگ زدن به ریسمان الهی و حفظ وحدت و یکپارچگی است.
حجت الاسلام عسکری با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که وحدت را مایه نجات مسلمانان و تفرقه را موجب عذاب الهی دانستند، افزود: یاری خداوند در جماعت است و امت اسلامی باید برای بهره گیری از عنایت حق تعالی، اتحاد و یکپارچگی خود را حفظ کنند.
وی اضافه کرد: اگر مردم وعده های الهی را باور کنند، علاوه بر گشوده شدن درهای اقتدار، عزت و رحمت خداوند متعال، بسیاری از عقب ماندگی ها در زندگی بشر نیز رفع می شود.
خطیب جمعه موقت سرپل ذهاب در ادامه به سالروز آغاز امامت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: انجام عمل صالح از سوی بندگان خدا، زمینه ساز ظهور آخرین هدایتگر بشر امام مهدی (عج) است.
حجت الاسلام عسکری افزود: امام زمان (عج) درحدیثی می فرماید 'اگر شیعیان ما بر عهدی که بر عهده آنهاست یکدل و متحد بودند، میمنت دیدار ما به تاخیر نمی افتاد'.
وی در ادامه با اشاره به روز پژوهش گفت که اگر ما به دنبال پیشرفت و توسعه کشور هستیم، باید نسبت به امر پژوهش اهتمام بیشتری داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار