مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: 170 هسته فرهنگی جوان متشکل از برادران و خواهران جوان دغدغه مند نسبت به مسائل در روستاهای این استان زیر پوشش این نهاد فعالیت دارند.
کد خبر: ۳۴۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 08 December 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی روز پنجشنبه در همایش هسته های جوان روستایی خراسان رضوی در مشهد افزود: میانگین سنی اعضای این هسته های فرهنگی 14 تا 29 سال و 60 درصد هسته ها مربوط به برادران و 40 درصد مربوط به خواهران است.
وی ادامه داد: تشکیل هسته های فرهنگی جوان روستایی از سوی سازمان تبلیغات اسلامی با هدف بسترسازی رفع مشکلات روستاها انجام شد تا دستگاههای اجرایی از طریق این هسته ها بتوانند خدمات خود را به روستاها در بخشهای مختلف ارائه دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: اعضای هسته های فرهنگی جوان روستایی افرادی دغدغه مند و آشنا به مسائل و مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی روستا هستند و می توانند حلقه واسطه برای بیان مشکلات مردم به دستگاهها و رفع آنها باشند.
وی افزود: رسالت هسته های فرهنگی جوان شبکه سازی اجتماعی است و هسته ها باید رویش جوانان را در گروههای اجتماعی تحولگرای فعال دینی مدنظر داشته باشد.
حجت الاسلام مرویان حسینی ادامه داد: اسلام اندیشه ای است که به جامعه سازی اهتمام ویژه دارد. ظلم ستیزی و مظلوم یاوری، تکیه بر بدنه های اجتماعی، تولید و ابتکار از اضلاع اندیشه اسلامی است که به طور طبیعی این اضلاع در استعداد جوانانه می گنجد. 
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز که برگرفته از همان نظام واره اندیشه قرآنی و نبوی است به جوانان اعتماد کرده و دامنه این اعتماد تا به امروز نیز ادامه داشته است.
او افزود: هسته های فرهنگی جوانی که ساخت، بهسازی اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی و عمرانی روستا را مورد نظر قرار دادند به توانمندیهای خود اتکا می کنند و پیگیر رفع مشکلات از طریق دستگاههای اجرایی می شوند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جوانان با ارزشهای انقلاب اسلامی منش خویش را آراسته اند و نظام فرهنگی و اجتماعی کشور نیز بر پایه تفکر جوانان شکل گرفته و هر چه این نظام در مسیر تحقق آرمانها پیش رود اعتماد به جوانان در بخشهای مختلف اثربخشتر است.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار