استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: تمدید تحریم های آمریکا علیه ایران به نوعی خودتحریمی ایالت متحده می باشد و به جز بی حیثیتی برای این کشور نتیجه ای دیگر در پی نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۳۸۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 04 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، فریدون همتی شنبه شب در نشست شورای بانک های استان قزوین که با هدف بررسی روند اعطای تسهیلات رونق تولید به بنگاه های اقتصادی برگزار شد، افزود: این اقدام قانونگذاران آمریکا همچون آب در هاون کوبیدن می باشد و به تعبیر حضرت امام (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی کند.

تمدید تحریم های آی اس ای در تعارض با روح برجام است ولی اثر اجرایی چندانی ندارد
همتی اضافه کرد: اینچنین نیست که کشوری مانند آمریکا به تنهایی و به راحتی بتواند برجام را نقض کند و اگر چنین فعالیت هایی در تعارض با روح برجام باشد اثر اجرایی چندان ندارد و بدون شک با اعتراض سایر امضاکنندگان این توافق مواجه می شود.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیمی در راستای پشت پا زدن به تعهدات توافق هسته ای، معنایی جز تقابل آمریکا با خواست جامعه جهانی نخواهد داشت و این برای دولت جدید درد سر ساز خواهد شد.
استاندار قزوین در ادامه به وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی طرح رونق تولید اشاره کرد و گفت: بانک ها باید شرایط اعطای تسهیلات مورد نیاز بنگاه های اقتصادی را آسان کرده و در زمینه مسائل حقوقی مربوط به این موضوع نیز روان سازی لازم را داشته باشند.
همتی در ادامه پیشنهاد داد تا نشستی در ماه جاری با حضور نماینده ولی فقیه در استان، نمایندگان استان در مجلس خبرگان و شورای اسلامی و ائمه جمعه شهرها و مدیران اقتصادی برگزار شود تا در آن نشست اقدام ها و فعالیت های صورت گرفته در حوزه پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی تشریح شود.
وی اضافه کرد: در این نشست باید فعالیت های انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی و کمک به بخش تولید از طریق ارایه تسهیلات و همچنین کارهای انجام شده در حوزه اشتغال را برای ائمه جماعات و نمایندگان به طور مفصل تشریح کرد تا انها به شکل بهتری در جریان فعالیت ها و تلاش های مدیران قرار گیرند و ضمن دعا برای مدیران سختکوش، در سخنرانی ها و خطبه های خود مورد توجه قرار دهند.
استاندار قزوین گفت: در این نشست اگر ائمه جمعه و نمایندگان استان بحث یا نظری داشته باشند مورد توجه قرار می گیرد و از فرمایش ها و نقطه نظرهای انان برای پیشبرد بهتر امور استفاده می کنیم.
وی افزود: تلاش کرده ایم همه ظرفیت های مرتبط با اقتصاد مقاومتی در استان را شناسایی و به کار بگیریم و اگر برخی دوستان نظری جز این را دارند به ما بگویند کجای کار دچار نقص و یا کم کاری یا ایراد بوده است تا آن را برطرف کنیم.
همتی در ادامه خواستار سرعت بخشیدن بانک ها برای ارائه تسهیلات به بنگاه های اقتصادی تعیین شده شد و گفت: با توجه به آمارهای ارائه شده تلاش بانک های استان قابل تقدیر بوده اما قابل قبول نیست.
استاندار قزوین اظهار کرد: عملکرد برخی بانک های کشور در حوزه پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید خوب و برتر بوده اما در سطح استان این روند را مشاهده نمی کنیم که نشان می دهد بانک های محلی عملکرد مناسبی نداشته اند.

**مدیران بانک ها دارای مسئولیتی حساس و رسالتی سنگین هستند
همتی از مدیران بانک ها به عنوان فرماندهان جبهه اقتصادی یاد کرد و خطاب به آنها گفت که دارای مسئولیت حساس و رسالت سنگینی هستند.
وی با بیان اینکه همه مسئولان از جمله مدیران بانک ها در قبال مردم مسئول هستند و به لحاظ شرعی و قانونی باید پاسخگوی اعمال و عملکرد خود باشند، اظهار کرد: با تلاش مستمر و خستگی ناپذیر می توان رضایت خداوند را جلب کرد و خدمات شایانی را به مردم ارائه کرد.
استاندار قزوین با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری در رابطه با اشتغال زایی برای جوانان، اظهار کرد: همه ما ولایتمدار و تابع منویات رهبر معظم انقلاب هستیم بنابراین باید بدانیم که با کارهای عادی و روزمره نمی توان نظرهای ایشان در حوزه اشتغال را تامین کنیم بنابراین در این حوزه نیازمند یک حرکت بزرگ و اقدام جهادی هستیم.
وی در ادامه خواستار نظارت دقیق و مستمر مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها بر عملکرد زیرمجموعه خود شد و گفت: اگر نسبت به این موضوع بی توجه باشیم، با آسیب های زیادی مواجه خواهیم بود که برخی از آنها غیرقابل جبران هستند و آبروی یک دستگاه یا مجموعه را می برند.
نماینده عالی دولت در استان قزوین با بیان اینکه تسهیلات سرمایه در گردش موجب تقویت تولید و حفظ وضعیت اشتغال می شود، اظهار کرد: در کنار این موضوع باید توجه داشت که اعطای تسهیلات به واحدهای غیرفعال و نیمه تمام نیز می تواند فرصت های شغلی قابل توجه و زیادی را ایجاد کند.
استاندار قزوین گفت: در صورت اعطای تسهیلات مورد نیاز برای فعال ساختن واحدهای تعطیل در سطح استان که رقم آنها حدود 600 واحد است، شاهد اشتغالزایی قابل توجهی خواهیم شد.
همتی خواستار اولویت بندی برای ارائه تسهیلات به بنگاه های اقتصادی شد و گفت: در پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی باید دو شاخص اشتغال زایی و وجود بازار خرید برای محصول باید مورد توجه باشد.
در استان قزوین 2 هزار و 160 بنگاه اقتصادی اعم از واحدهای صنعتی و کشاورزی فعال و غیرفعال و نیمه تمام برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید متقاضی شده داند که از این میان 401 بنگاه از طریق ثبت نام در سامانه بهین یاب و 272 بنگاه نیز به شکل مراجعه مستقیم به بانک ها تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار