عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی:
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها با تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه ایران عهدشکنی بزرگی کرده‌اند تا دیگر هیچ کشوری پای میز مذاکره در جهان ننشیند.
کد خبر: ۳۳۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ 03 December 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد آشوری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمریکایی‌ها با تمدید 10 ساله تحریم‌ها بر علیه ایران ضربه بزرگی به توافق هسته‌ای زدند به طوری که اکنون حتی هم‌پیمانان غربی‌ آنان نیز توجیهی برای این اقدام عهدشکنانه ندارند.
 
وی با بیان این که بزرگ‌ترین لطمه ناشی از اقدام اخیر آمریکایی‌ها در تحریم ایران را اعتماد جهانی خواهد دید، افزود: دیگر هیچ کشوری به غربی‌ها برای مذاکره و حل و فصل مشکلات منطقه‎ای و جهانی اعتماد نخواهد کرد.
 
عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: دست ایران برای پاسخ متقابل در برابر این اقدام آمریکایی‌ها بسته نیست و مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه علنی خود در این هفته حتما ابعاد مختلف این اقدام آمریکایی‌ها را برای تعیین میزان و حجم و ابعاد اقدام متقابل را با حضور مسؤولان دستگاه سیاست خارجی کشور بررسی خواهد کرد.
 
آشوری تأکید کرد: عهدشکنی آمریکایی‌ها در موضوع برجام سند حقانیت ملت ایران است و اکنون دنیا فهمید که موضوعاتی نظیر هسته‌ای و حقوق بشر و موشکی و ... تنها بهانه‌ای است که آمریکا با آنها به دنبال اعمال فشار به ایران برای توسعه دامنه سلطه خویش در منطقه است.
 
وی برجام را یک توافق جهانی دانست و گفت: اکنون زمان آن فرارسیده که هم‌پیمانان آمریکا و متحدان غربی‌ها بدانند که آمریکا دیگر در هیچ معاهده بین‌المللی قابل اعتماد نیست و خوی استکباری آنان روزی دامان کشورهای اروپایی را نیز خواهد گرفت و راه خود را با آمریکایی‌ها در معادلات جهانی جدا کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار