امام جمعه ملکشاهی با بیان اینکه روزانه بطور میانگین از 12 هزار زائر پذیرایی شد، افزود: برپایی موکب همگون با بافت سنتی و میراث فرهنگی این دیار و پذیرایی از زائرین با غذاهای سنتی در این ایام انجام شد.
کد خبر: ۳۳۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 27 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالله امینی اظهار کرد: امسال با همکاری و مشارکت گسترده مردم و پای کار بودن مسئولان بهترین پذیرایی از زائرین اربعین صورت گرفت.
 
وی با بیان اینکه روزانه بطور میانگین از 12 هزار زائر پذیرایی شد، افزود: برپایی موکب همگون با بافت سنتی و میراث فرهنگی این دیار و پذیرایی از زائرین با غذاهای سنتی در این ایام انجام شد.
 
حجت الاسلام امینی تاکید کرد: علاوه بر موکب مرکزی که به صورت مجتمع مواکب ملکشاهی در ورودی شهر ارکواز استقرار یافته بود 10 موکب دیگر نیز در طول مسیر ملکشاهی به مهران از زائرین پذیرایی کردند.
 
فرماندار ملکشاهی نیز با اشاره به وحدت و انسجام مردم و مسئولان جهت خدمات دهی به زائرین اربعین گفت: با بسیج نیروهای مردمی و استفاده از ظرفیت های شهرستان توانستیم کارنامه قابل قبولی در استقبال و پذیرایی از زائرین حرم حسینی داشته باشیم.
 
اسد قاسمی اظهار کرد: با مدیریت و کار جهادی و همدلی و مشارکت مردم بستر مناسبی در شهرستان ملکشاهی فراهم شد تا زائرین با خاطره ای ماندگار از مسیر ملکشاهی تردد کنند.
 
وی افزود: با وجود محدودیت های جاده ای و حجم زیاد تردد ها و وسایل نقلیه عمومی از مسیر ارتباطی ملکشاهی - مهران، با تدابیر صورت گرفته حداقل تصادف های رانندگی و خسارت را داشتیم.
 
فرماندار ملکشاهی یادآور شد: تمامی اماکن عمومی، حسینیه ها، مساجد و حتی منازل برخی از مردم برای اسکان از زائرین اربعین آماده شده بود به لحاظ امکانات پذیرایی، اسکان و خدمات رفاهی محدودیتی نداشتیم.
 
قاسمی از زحمات شبانه روزی هیات ها و تشکل های مردمی، نیروهای انتظامی و امنیتی، فوریت های پزشکی، اکیپ های راهداری و حمل و نقل، هلال احمر در خلق این حماسه ماندگار تقدیر کرد.
 
شهرستان 25 هزار نفری ملکشاهی در 35 کیلومتری جنوب ایلام و 70 کیلومتری مرز مهران قرار گرفته است جاده ارتباطی ایلام - ملکشاهی - مهران بعنوان یک مسیر موازی در کنار مسیر اصلی ایلام - مهران نقش تعیین کننده ای در کنترل بار ترافیکی و تردد حجم انبوه زائرین اربعین داشت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار