نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند گفت: معضل اشتغال در کشور حداقل دو دهه روی‌هم انباشته‌ شده است و کاری نیست که با چند روز یا چند ماه مرتفع شود.
کد خبر: ۳۳۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶ 10 May 2015

تابناک فارس به نقل از فارس:

نادر فریدونی بعدازظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه و مداحان این شهرستان که در دفتر ارتباط مردمی وی برگزار شد اظهار داشت: در این شهرستان کارهای بسیار خوب و قابل‌توجهی صورت گرفته که به‌عنوان زیربنا می‌توان در آینده نزدیک روی آن حساب باز کرد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی کارهای خوبی صورت گرفت که ازجمله دیجیتالی شدن شبکه‌های تلویزیونی سه شهرستان فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در سال 92 بود.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند ادامه داد: این امر موجب شد که در حوزه‌ فرهنگی مردم ماهواره‌ها را کنار بگذارند و از شبکه‌های داخلی ایران استفاده‌های مثبت صورت گیرد.

فریدونی اضافه کرد: این حوزه انتخابیه به‌عنوان یک حوزه بزرگ که متشکل از سه شهرستان است موجب شد مشغله‌ کاری نماینده را بسیار بالا ببرد.

وی بیان داشت: نماینده این شهرستان با هر وزیری که دیدار داشته باشد باید مشکلات سه شهرستان و از هر شهرستان چند بخش و روستا را مطرح کند.

نماینده‌ مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند بیان داشت: در سال 93 بابت دیجیتالی شدن شبکه‌های تلویزیونی این شهرستان برای هر ایستگاه در حدود یک‌میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

فریدونی گفت: در هر شهرستان دو ایستگاه دکل راه‌اندازی شد که برای پوشش دادن برخی نقاط دیگر نیاز به ایستگاه‌های بیشتر است.
وی خاطرنشان کرد: در سال 93اعتباری با عنوان ماده 180 برای نمایندگان تخصیص داده شد که 25 درصد این اعتبارات صرف کارهای فرهنگی در شهرستان‌ها شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارهای فرهنگی از قبیل تکمیل، تجهیز و ساختن مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و بیت‌العالم‌ها و غیره بوده است.

فریدونی ادامه داد: در هر یک از مساجد این شهرها یا روستاها حتی‌الامکان بودجه‌های فرهنگی ورزشی تخصیص داده ‌شده است.
وی اضافه کرد: مهم‌ترین مشکل منطقه بحث اشتغال و پس‌ازآن عمران و آبادانی منطقه است که اکثر خانواده‌ها مشکل اشتغال را با این دفتر در میان گذاشته‌اند.

عضو فراکسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سیستم دولتی در مورد اشتغال انبساطی است و در حقیقت بدنه خود را هرروز کوچک‌تر می‌کند و تنها راه ایجاد اشتغال تقویت بخش خصوصی و تولید است.

فریدونی بیان کرد: ازجمله کارهایی که در منطقه فیروزآباد ایجادشده تمرکز پروژه پتروشیمی که نیاز به منابع مالی، عاملیت بانکی و سرمایه‌گذار دارد.

وی تصریح کرد: پتروشیمی از دست دولت خارج‌ و به بخش خصوصی واگذار شده است، ازاین‌رو نیاز به سرمایه‌گذاری و حمایت از سرمایه‌گذار دارد که باید توسط دولت صورت گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند خاطرنشان کرد: ‌اعتبار پروژه پتروشیمی فیروزآباد از طریق صندوق توسعه ملی گرفته شد و سرمایه‌گذاران آن بانک‌های صادرات و قرارگاه خاتم‌الانبیا و چند بانک دیگر معرفی شدند.

فریدونی افزود: کار عملیاتی این پروژه از اول مهر 93 به‌جد آغاز شده و به مدت پنج سال ساخت‌وساز آن ادامه دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 110 نفر در این پروژه مشغول به‌کارند و تلاش بر این است که تمام نیروهای آن بومی این شهرستان باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند با اشاره به شهرک‌های صنعتی فیروزآباد و میمند اضافه کرد: در ابتدای سال 91 شهرک صنعتی فیروزآباد تنها با یک پروژه مشغول فعالیت بود، درحالی‌که امروز با اقدامات و حمایت‌هایی که صورت گرفت بیش از 70 پروژه مشغول به‌کار است.

فریدونی ادامه داد: هرکدام از این پروژه‌ها به‌طور میانگین برای 20 نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: در بخش دیگری کارخانه کربنات سدیم را همراهی و مشکلات آب، برق، گاز و دیگر مسائل آن را بررسی کردیم و امروز بیش از 500 نفر نیروی کار در این کارخانه مشغول هستند.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این پروژه درصورتی‌که تا پایان سال 94‌ به پایان رسد برای بیش از یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

فریدونی تصریح کرد: به‌صورت مستمر بر کار کارخانه سیمان و استخدام نیرو در آن نظارت می‌شود تا نیروی بومی را جایگزین نیروهای غیربومی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: معضل اشتغال کشور حداقل دو دهه به روی‌هم انباشته‌ شده است و کاری نیست که با چند روز یا ماه مرتفع شود.
نماینده مردم شهرستان‌های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند افزود: در فیروزآباد مشکل اشتغال بحرانی است به صورتی که در خانواده‌ای بیش از هفت جوان تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد.

فریدونی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جاده‌های مواصلاتی فیروزآباد – شیراز و دیگر جاده‌های این شهرستان ادامه داد: از شش‌ماهه دوم سال 92 عملیات اجرایی باند دوم جاده فیروزآباد – کوار فعال‌شده و چندی پیش 14 کیلومتر از این باند جاده‌ای زیر بار ترافیک رفت.

وی اضافه کرد: ظرف سه ماه آینده شش کیلومتر دیگر باند دوم این محور به بهره‌برداری خواهد رسید و در قطعه سوم که از میمند به فیروزآباد است به دلیل کوهستانی بودن این کار بسیار سنگین و وقت‌گیر خواهد بود که تلاش شده تا با تسریع در کار هرچه زودتر به اتمام رسد.

عضو فراکسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باند دوم جاده فیروزآباد – جایدشت با پیشرفت چشم‌گیر در حال اجرا است که آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

فریدونی در پایان بیان داشت: جاده فیروزآباد – قیروکارزین در قطعه دوم شروع به‌کار شد و جاده فیروزآباد - فراشبند 80 درصد عملیات اجرایی آن انجام‌گرفته و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این جاده‌ها خواهیم بود.

برچسب ها: تابناک فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار