رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان قم مطرح کرد
رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان قم گفت: بیش از 60 دفتر مسافرتی در سطح استان وجود دارد.
کد خبر: ۳۳۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰ 24 November 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی حسینی عصر امروز در دیدار معاون رئیس جمهور با اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، در خصوص اهمیت گردشگری در اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: بحث گردشگری اهمیت زیادی را در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد و پایه و اساس این اقتصاد می‌تواند گردشگری باشد، اما احساس می‌کنیم که دولت‌ها به بحث گردشگری نگاه حیاط خلوت دارند و با این نگاه کارها درست نمی‌شود.

وی ادامه داد: بیش از 60 دفتر مسافرتی در استان قم وجود دارد و این دفاتر یک سری درخواست‌هایی از دولت دارند تا بحث گردشگری در استان قم وضعیت بهتری را شاهد باشد، هم اکنون از سوی سه سازمان میراث فرهنگی، حج و زیارت و هواپیمایی مجوز برای دفاتر مسافرتی اعطا می‌شود.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان قم افزود: در خصوص فعالیت این دفاتر بحث پنجره واحد مطرح شده است تا دفاتر مسافرتی تنها از سوی یک سازمان نظارت شوند، یک خلاء قانونی در این زمینه وجود دارد و باید بحث پنجره واحدها برای دفاتر مسافرتی حل شود، برخی از دستگاه‌ها مشکلاتی را برای این دفاتر ایجاد کردند.

حسینی با انتقاد از عملکرد سازمان میراث فرهنگی گفت: به نظر می‌رسد که مدیران ارشد این سازمان اتصال لازم را با مدیران میانی ندارند، گاهی مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی تصمیم‌هایی را می‌گیرند که در عمل قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: مدیران سازمان میراث فرهنگی باید به صورت مستمر جلساتی را با بخش خصوصی داشته باشند و آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های فعالیت در حوزه گردشگری با همکاری بخش خصوصی تدوین شود. ورود گردشگر به کشور درآمد زیادی را به دنبال دارد و باید دولت به آژانس‌های مسافرتی برای ورود گردشگر به کشور کمک کند.

رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر مسافرتی استان قم افزود: سازمان میراث فرهنگی بودجه‌ای را برای شرکت دفاتر مسافرتی در نمایشگاه‌های گردشگری در خارج از کشور ندارد، در حالی که شرکت در این نمایشگاه‌ها ورود گردشگر خارجی به کشور را به دنبال دارد.

حسینی با اشاره به ضرورت تبلیغات در خارج از کشور برای جذب گردشگر گفت: باید دولت بودجه‌ای را اختصاص دهد تا بخش خصوصی در نمایشگاه‌های گردشگری در خارج از کشور حضور پیدا کند، همچنین در خارج از کشور شاهد تبلیغات برای جذب گردشگر خارجی به ایران نیستیم و سازمان میراث فرهنگی باید در این زمینه تبلیغاتی را در خارج از کشور داشته باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار