مسئول تئاتر بسیج خراسان رضوی گفت: «مرثیه باد» تنها نماینده خراسان رضوی در جشنواره تئاتر ایثار است.
کد خبر: ۳۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۴ 10 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی غلامرضا جهانپا در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: از مهمترین برنامه‌های در دستور کار امسال، ارائه مباحث آموزشی و اسنجام بخشی به گروههای تئاتر بسیج استان است.

مسئول تئاتر بسیج خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارائه مباحث آموزشی در جهت حضوری کیفی در جشنواره‌های دوسالانه بسیج در دستور کار قرار دارد گفت: همچنین تولید متون نمایشی قوی در برنامه کاری این نهاد قرار دارد.

جهانپا حمایت از گروه‌های نمایشی در شهرستان‌های استان را در دو بعد فنی، مالی دانست و خاطرنشان کرد: همچنین از اساتید برجسته هنرهای نمایشی در کلاس‌های آموزشی استفاده می‌شود.

وی از حضور خود در نمایشنامه مرثیه باد به عنوان تنها نماینده خراسان رضوی در جشنواره ایثار خبر داد و گفت: جشنواره ایثار از نیمه خرداد به بعد در تهران اجرا می‌شود.

جهانپا با بیان اینکه مرثیه باد به کارگردانی رضا حسینی و نویسندگی مهدی نصیری در این جشنواره حاضر می‌شود گفت: در این نمایشنامه بازیگرانی چون جلال کریم زاده، فائزه علی آبادی و غلامرضا جهانپا به ایفای نقش می‌پردازند.

وی به محوریت این نمایشنامه اشاره و گفت: این نمایشنامه در فضای جنگ اتفاق می‌افتد و نگاه جدیدی به مصائب زنان و مردان حاضر در خط مقدم جبهه دارد.

جهانپا بازی در نمایشنامه عمارتخانه را یکی دیگر از فعالیت‌های در دستور کار خود دانست و افزود: عمارتخانه نیز به عنوان نماینده استان در جشنواره منطقه‌ای ماه حضور پیدا می‌کند.

وی کارگردانی نمایشنامه‌ای با عنوان میدان مقاومت را از دیگر فعالیت‌های خود دانست و گفت: این نمایشنامه توسط سید علی موسویان و جمعی از بازیگران برجسته مشهدی اجرا می‌شود که مراحل تمرین آن از نیمه دوم خرداد آغاز می‌شود.

جهانپا زمان اجرای نمایشنامه مرثیه باد را همزمان با هفته دفاع مقدس در مشهد اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار