معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: هزینه‌های خدمات سطح دو دندانپزشکی برای همه روستاییان و گروه‌های هدف ساکن شهرها از 30 درصد به 10 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۳۳۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ 17 November 2016
جواد اکبری‌زاده اظهار کرد: با توجه به اجرای طرح تحول سلامت در سیستم بهداشت و درمان کشور، طرح تحول سلامت دهان و دندان نیز از پایان سال 94 در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل به اجرا در آمد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: در این راستا با تلاش پرسنل حوزه معاونت بهداشتی و شبکه‌های بهداشت درمان شهرستان‌های تابعه این طرح در دو بخش شهری و روستایی در منطقه سیستان شروع شد.

این مسؤول ادامه داد: در بخش روستایی گروه‌های هدف شامل زنان باردار، زنان شیرده و کودکان زیر 14 سال، تمام خدمات سطح اول دندانپزشکی شامل آموزش، معاینه و غربالگری و خدمات سطح دو دندانپزشکی شامل ترمیم دندان، جرمگیری، فیشورسیلانت و کشیدن دندان را به صورت رایگان دریافت می‌کنند و بقیه ساکنین روستا که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند براساس طرح باید 30 درصد هزینه تعرفه دولتی را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: در بخش شهری گروه‌های هدف فوق باید 30 درصد هزینه تعرفه دولتی را برای خدمات سطح 2 دندانپزشکی پرداخت کرده و بقیه مراجعان کل هزینه را پرداخت کنند.

اکبری‌زاده گفت: با توجه به پیگیری‌های متعدد ریاست دانشگاه علوم پزشکی زابل و گروه سلامت دهان و دندان در معاونت بهداشتی و با موافقت رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت خوشبختانه مقرر شد تا همه ساکنین روستایی که دارای دفترچه بیمه روستایی بوده ولی جزء گروه هدف نیستند به جای 30 درصد تعرفه تعیین شده فقط 10 درصد تعرفه دولتی را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: همچنین گروه‌های هدف ساکن شهر (زنان باردار و شیرده و کودکان زیر 14 سال) نیز فقط 10 درصد هزینه تعرفه دولتی را پرداخت می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل ادامه داد: اجرای این ابلاغ کمک شایانی در کم کردن هزینه‌های دندانپزشکی مردم منطقه خواهد کرد و امید است گامی موثر باشد برای بالا بردن وضعیت سلامت دهان و دندان مردم منطقه سیستان.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار