تخفیف 30 درصدی برای عوارض ساخت
شهرک ۱۰۰ هکتاری سلامت با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پردیسان قم احداث می‌شود. برای تشویق سرمایه‌گذار به منظور سرعت بخشیدن به کار، تخفیف 30 درصدی برای مابقی کاربری‌های موجود در این پروژه اختصاص گرفت.
کد خبر: ۳۳۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 16 November 2016
به گزارش تابناک قم، حمید رضا عابدی خرسند با بیان اینکه شهرداری بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای احداث کاربری‌های بهداشتی و درمانی در شهر در نظر گرفته است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه بهداشت و درمان و کمبودهایی که در این بخش در شهر قم وجود دارد، نیاز است با ارائه بسته‌های تشویقی و تخفیف در عوارض نسبت به توسعه این فضاها اقدام شود.

وی با تاکید بر حمایت ویژه شهرداری از پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: شهرداری قم در اجرای پروژه‌های بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی از جمله بیمارستان فرقانی، توسعه بیمارستان شهید بهشتی، کلینیک‌های تخصصی و... تخفیفات و همراهی خوبی با این مجموعه داشته است.

مدیرکل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم با تاکید بر اینکه احداث شهرک آموزشی، درمانی سلامت در ۱۰۰ هکتار در قم در دستور کار است، خاطرنشان کرد: مرکز آموزشی این شهرک ظرفیت پذیرش و تحصیل بیش از ۳ هزار دانشجو را دارد.

وی اضافه کرد: محور این پروژه اجرای بیمارستان هزار تخت‌خوابی در هفت طبقه و زیربنای ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ مترمربع است.

عابدی با اشاره به بخش‌های مختلف پروژه شهرک سلامت که توسط موسسه نسیم سلامت پاسارگاد وابسته به بانک پاسارگاد احداث می شود، افزود: مجموع اعیانی طراحی شده در قالب این شهرک ۱۰۰ هکتاری، ۶۵۰ هزار و ۳۰۰ مترمربع است.

وی هتل پنج ستاره، موسسه تحقیقات پزشکی، کلینیک، مجموعه‌های ورزشی رفاهی، تالار و رستوران، مرکز خرید و مسجد را جزو بخش های این شهرک عنوان کرد و گفت: طبق طرح ارائه شده در این شهرک کلینیک با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع، موسسه تحقیقات پزشکی با زیربنای ۱۵ هزار مترمربع، دانشگاه علوم پزشکی در زیربنای ۱۲ هزار مترمربع، مجموعه کمک آموزشی و خدماتی در سه طبقه و ۱۲ هزار مترمربع، هتل، هتل پنج ستاره و سوئیت اقامتی مجموعا در ۱۰۸ هزار مترمربع و پارکینگ در ۱۵۰ هزار مترمربع احداث خواهد شد.

عابدی ادامه داد: همچنین مسجد، مرکز خرید، تالار و رستوران، مرکز مدیریت، نگهداری و پشتیبانی، مجتمع ورزشی، خوابگاه، مهد کودک، دبستان، سینما و آمفی تئاتر از دیگر بخش‌های این شهرک است.

مدیر کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری قم با بیان اینکه در راستای برنامه حمایتی شهرداری از سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاران حوزه بهداشت و درمان لایحه‌ای برای حمایت از این پروژه به شورای اسلامی شهر ارائه و مورد تصویب قرار گرفته است، تصریح کرد: این لایحه با توجه به بسته حمایتی شهرداری و شورای شهر برای مساعدت با مراکز بهداشتی و درمانی و حمایت از سرمایه‌گذاران بوده که در همین راستا عوارض احداث بیمارستان، کلینیک و هتل پنج ستاره در این پروژه با متراژ مشخص شده رایگان اعلام گردیده و در شورای شهر قم مورد تصویب قرار گرفته است.

تخفیف 30 درصدی برای عوارض ساخت شهرک سلامت پردیسان

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به احداث شهرک بهداشتی و درمانی در پردیسان با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اظهار کرد: سرمایه‌گذار این پروژه بانک پاسارگاد بوده و پیش‌بینی احداث بیمارستان یک‌هزار تختخوابی در این پروژه شده است.

ولی‌الله بیاتی با بیان اینکه مذاکرات متعددی در مورد این پروژه در شهرداری و استانداری انجام شده است، افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی هم نظر ویژه‌ای بر اجرای این پروژه داشتند و در این راستا شهرداری لایحه‌ای دو فوریتی را به شورا ارسال و مقدمات اجرایی شدن این پروژه را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه بر مبنای لایحه دو فوریتی شهرداری و تصویب شورای شهر احداث بیمارستان‌، هتل پنج ستاره و کلینیک تخصصی در این پروژه مشمول بخشودگی عوارض خواهد شد، خاطرنشان کرد: به جز این بخشودگی ویژه برای تشویق سرمایه‌گذار به منظور سرعت بخشیدن به کار، تخفیف 30 درصدی برای مابقی کاربری‌های موجود در این پروژه اختصاص گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر اینکه با این مصوبه شورا بستری ویژه برای خدمتی بزرگ به مردم قم و شهرهای اطراف فراهم خواهد شد، کاربری‌های مشمول بخشودگی و تخفیف 30 درصدی عوارض را مورد توجه قرار داد و گفت: در قانون مواردی به عنوان سهم آموزش و پرورش، فضای سبز و ... پیش‌بینی شده و برای تشویق سرمایه‌گذار عوارض مرتبط با این موارد با حداقل اعداد جدول قانونی محاسبه و علاوه بر آن 30 درصد تخفیف نیز با نظر اعضای شورا در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر نیاز استان به توسعه مراکز بهداشتی و درمانی خاطرنشان کرد: کمبودهای زیادی در حوزه بهداشتی و درمانی داریم و تاکنون شورای شهر با مصوبات گوناگون همراهی مطلوبی برای توسعه این مراکز در شهر داشته است.

بیاتی گفت: امیدواریم با این اقدام شورای شهر و شهرداری امکانی ویژه برای شهر قم ایجاد شده و بستر خدمتی بزرگ در حوزه بهداشت و درمان فراهم شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار