استاندار سیستان و بلوچستان در جریان سفر به کابل با "همایون رسا " وزیر تجارت و صنایع افغانستان دیدار کرد.
کد خبر: ۳۲۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴ 16 November 2016

"علی اوسط هاشمی " در این دیدار با اشاره به ظرفیت مهم مسیر ترانزیت چابهار به میلک اشاره و گفت: تخفیف های مالیاتی و عوارضی در بندر چابهار بهترین فرصت را برای سرمایه گذاری تجار افغانی فراهم ساخته است.

هاشمی اشاره به قابلیت های منطقه آزاد چابهار افزود: از سرمایه گذاری تجار و بازرگانان افغان در بندر چابهار استقبال می کنیم.

وی احداث اسکله های تخصصی و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کشتی های پهن پیکر در بندر چابهار را مهم ارزیابی کرد و گفت: طرح مطالعاتی بندر در 5 فاز طراحی شده است که هم اکنون فاز 1 و 2 به مراحل پایانی رسیده و برای احداث فاز های دیگر از سرمایه گذاران افغانی دعوت می کنیم.

هاشمی خاطرنشان ساخت: احداث سایت پتروشیمی در چابهار موقعیت استرتژیک منطقه را حساس تر از گذشته خواهد کرد که هم اکنون رقابت شدیدی بین کشورهای منطقه برای سرمایه گذاری در چابهار فراهم ساخته است.

وی افزود: با احداث راه آهن چابهار - میلک، در تردد مسافران و ترانزیت کالا بین دو کشور سرعت بیشتری خواهد بخشید.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر ایجاد بازارهای مشترک در دو سوی مرز 2 کشور بیان داشت: با تعریف شعاعی از محدوده مرز مشترک برای تسهیل در تردد مردم می توان بازارهای مشترک عرضه محصولات تولیدی دو کشور در مرز ایجاد نماییم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار