سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان همراه با معاون امنیتی و انتظامی استاندار با سفر به شهرستان سرباز و پیشین از زیرساخت های گمرک و بازارچه مرزی پیشین بازدید کرد.
کد خبر: ۳۲۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ 16 November 2016

"آصف علیخان درانی" پس از استقبال رسمی از سوی مسئولان از قسمت های باری ، تجاری و تاسیسات گمرک پاکستان در دو سوی مرز ایران و پاکستان در منطقه صفر مرزی «ردیگ» بازدید کرد.

سفیر پاکستان هدف از سفر به شهرستان را بررسی وضعیت زیر ساخت ها، تاسیسات زیر بنایی دو سوی مرز، موقعیت جغرافیایی منطقه، وضعیت مبادلات تجاری و اقتصادی مرز و وضعیت تردد ساکنان دو سوی مرز در راستای اجرایی شدن مرز رسمی پیشین عنوان کرد.

درانی با بیان اینکه کشور پاکستان از دیر باز رابطه بسیار نزدیکی در تمامی زمینه ها با کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران داشته ، افزود: مرز پیشین به عنوان یک مرز رسمی مورد قبول کشور پاکستان است و گمرک پاکستان در راستای توافقات صورت گرفته در «ردیگ» در آینده نزدیک به تجهیزات و امکانات روز مجهز می شود.

وی همچنین بر افزایش همکاری طرفین در توسعه مبادلات تجاری ، اقتصادی و مراودات فرهنگی تاکید و یادآور شد: نواقص و مشکلات زیر ساختی در امر مبادلات صادرات و واردات را از جانب دولت پاکستان پیگیری خواهند کرد.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار اظهار داشت: سفیر جمهوری اسلامی پاکستان به منظور توسعه سطح ارتقاء روابط سفر 4روزه ای را برای بازدید و بررسی زیر ساخت های نقاط مرزی مشترک برنامه ریزی کرده است که بدین منظور به شهرستان سرباز و منطقه مرزی ردیگ سفر کردند.

همچنین فرماندار شهرستان سرباز با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی و قرابت های سببی و نسبی اهالی دو سوی مرز خواستار تسریع و تجهیز کمرگ جمهوری اسلامی پاکستان شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار