رییس مرکز بهداشت استان قزوین گفت: در سال تحصیلی گذشته11 میلیارد ریال جهت وارنیش فلوراید دندان دانش آموزان استان هزینه شد.
کد خبر: ۳۲۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 14 November 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا دکتر سید سعید اسکویی روز دوشنبه در نشست کمیته سلامت، تغذیه و ایمنی استان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد: در سال تحصیلی گذشته طرح وارنیش فلوراید برای حدود 93 هزار دانش آموز استان انجام شد که هر وارنیش فلوراید حدود 5 هزار تومان هزینه دارد.
وی اضافه کرد: طرح ها و برنامه های مختلف با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در قالب تفاهم نامه های مختلف اجرا می شود که رشد و ارتقای سلامت دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت.
اسکویی ادامه داد: یونیت های سیار معاینات دهان و دندان با ورود به مدارس علاوه بر وارنیش فلوراید، طرح مدارس عاری از پوسیدگی دندان را نیز اجرا می کنند که خوشبختانه در بازدید اخیر مسئولان وزارت بهداشت این عملکرد مورد رضایت و تایید آنها نیز قرار گرفت.
وی گفت: یکی دیگر از خدماتی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در جریان است مبارزه و درمان پدیکلوز( شپش سر) است که سال گذشته 50 هزار پمفلت آموزشی در این زمینه تکثیر و 17هزار شامپوی مخصوص درمان شپش سر نیز به طور رایگان بین دانش آموزان توزیع شد.
اسکویی ادامه داد: شپش سر یک بیماری قابل بازگشت است به گونه ای که حتی با وجود درمان آن در یک فرد، باز هم بلافاصله با تماس وی با فرد آلوده امکان آلودگی وجود دارد از اینرو خانواده ها باید به دقت آموزش های لازم در این زمینه را دریافت کنند.
وی اجرای برنامه سفیران سلامت، مدارس مروج سلامت، برگزاری برنامه های بهداشتی به مناسبت های مختلف، توسعه و اجرای طرح های مکمل یاری همچون توزیع قرص آهن و ویتامین D و نظارت بر سلامت شیرهای توزیع شده در مدارس را از جمله موارد همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش اعلام کرد.
اسکویی با تاکید بر صرفه جویی در برخی هزینه ها ازجمله توزیع لوح فشرده آموزشی به جای چاپ کتاب ویژه دانش آموزان گفت: همچنین می توان برنامه های آموزش بهداشت را با اجرای طرح های نمایشی و ابتکاری ارایه داد.
رییس مرکز بهداشت استان قزوین افزود: سال گذشته در کنار توزیع محتوای آموزشی با احساس نیاز به شیوه های جدیدتر با اولویت مدارس حاشیه ای حدود 180 اجرای نمایشی بهداشت و سلامت برگزار شد که خوشبختانه بازخورد خوبی داشت و ما می توانیم با تداوم این کار، آن را به سایر مدارس نیز تعمیم دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار