استاندارایلام؛
استاندار ایلام در نشست خبری در پایانه مرزی مهران گفت:اگر مسئولان اجازه دهند کسی از مرزهای جنوبی بدلیل دوری مسافت تردد نمی کند و تمامی زائران ترجیح می دهند از مرز مهران عبور کنند اما بدلیل برخی مشکلات زیرساختی تبلیغات برخی رسانه ها از جمله رسانه ملی معطوف به تشویق مردم به تردد از مرزهای جنوبی است.
کد خبر: ۳۲۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه استان ایلام اظهار کرد: ایلام یک موقعیت استراتژیک نسبت به عراق از جمله نزدیکی به کربلا، دسترسی به شمال، جنوب و مرکز این کشور و اشتراکات قومی و مذهبی دارد.
 
به گفته وی، شور و حال مردم ایلام و استان های همجوار ایلام در عراق، عاشقان ابا عبدالله (ع) را با وجود هجمه های تبلیغاتی منفی زیاد علیه مرز مهران و مردم استان ایلام، به سرزمین آلامتو، نگین زاگرس می کشاند.
 
مروارید تاکید کرد: اربعین یک حماسه، حرکت جهانی و پدیده مردمی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی است که با مشارکت همه مسلمانان شیعه و سنی با شکوه برگزار می شود.
 
وی یاداور شد: مردم استان ایلام با تمام توان و انرژی خود تلاش دارند تا از این امتحان الهی (میزبانی زائران عتبات عالیات) سربلند بیرون بیایند ضمن اینکه مسئولان نیز با تمام توان و با بهره گیری از امکانات در خدمات رسانی به زائران اهتمام ویزه دارند.

استاندار ایلام از مجموعه تلاش های تمامی ارگان ها برای برگزاری هرچه بهتر مراسم راهپیمایی بزرگ اربعین قدردانی کرد و گفت: هم اکنون روزانه بیش از 100 هزار زائر از مرز مهران تردد می کنند که ممکن است برخی مشکلات و نواقص هم با توجه به حجم بالای ترددها وجود داشته باشد.
 
مروارید تاکید کرد: اگر مسئولان اجازه دهند کسی از مرزهای جنوبی بدلیل دوری مسافت تردد نمی کند و تمامی زائران ترجیح می دهند از مرز مهران عبور کنند اما بدلیل برخی مشکلات زیرساختی تبلیغات برخی رسانه ها از جمله رسانه ملی معطوف به تشویق مردم به تردد از مرزهای جنوبی است.
 
وی یادآور شد: با این شرایط امکانات استان ایلام و شهرستان مهران برای عبور روزانه تا 150 هزار زائر از پایانه بین المللی مهران کفایت می کند.
 
استاندار ایلام در خصوص تکمیل زیرساخت های اربعین در این استان افزود: هم اکنون جاده مهران صالح آباد در اختیار پیمانکار است و محور صالح آباد ایلام در دو قطعه به مناقصه گذاشته شده است.
 
مروارید تاکید کرد: تمام تلاش مسئولان استان این است که تا اربعین سال آینده شاهد چهاربانده شدن مسیر 95 کیلومتری ایلام مهران باشیم.
 
وی یادآور شد: آمادگی کامل برای بازگشایی مرز چیلات در شهرستان دهلران را برای کمک به مرز مهران به جهت تردد زائران اربعین در استان وجود دارد.
 
به گفته وی، امکاناتی همچون جاده دسترسی، شبکه های فیبر نوری، آب، برق و تلفن همراه در این مرز ایجاد شده اما نخست وزیری عراق تاکنون با تصویب این مرز موافقت نکرده و امیدواریم سال آینده شاهد تردد زائران از این مرز نیز باشیم.
 
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آخرین وضعیت پارکینگ های مهران گفت: هم اکنون در پارکینگ های شهر مهران حدود 60 هزار خودرو پارک شده ولی به همین میزان نیز ظرفیت خالی وجود دارد.
 
مروارید یادآور شد: پارکینگ بزرگ اربعین نیز در حومه شهر مهران ظرفیت پارک 50 هزار خودرو را دارد در حالیکه تاکنون تنها پنج هزار خودرو زائران در این مکان پارک شده است.
 
وی یکی از برنامه های استان ایلام برای بازگشت زائران از آیین اربعین را استفاده از مسیر مهران - دهلران اعلام کرد و افزود: این کار باعث کاهش بار ترافیکی جاده مهران - ایلام می شود ضمن اینکه سال گذشته حدود 25 درصد زائران از این مسیر برای بازگشت تردد کردند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار