رئیس ادره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: کلیه شناورها طبق کنوانسیون‌های دریایی باید الزامات ایمنی را رعایت کنند.
کد خبر: ۳۲۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 14 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمود صابری امشب در جمع اعضای شورای اداری شهرستان بندرلنگه در بندر چارک در خصوص وظیفه اداره بنادر و دریانوردی اظهار داشت: ما وظیفه اعمال حاکمیت دولت در حوزه حمل و نقل دریایی در سه وجه را داریم که اول ایستگاه و دوم مسیر و در ادامه وسیله است.
 
وی افزود: ایستگاه همان بنادر و خاستگاه است و وسیله شناورها می‌باشند و مسیر که همان دریا است در این مسیر مشخصا ما وظیفه کامل به عهده‌مان است که باید حواسمان به محل عبور و مرور کشتی‌ها باشد تا این مسیر باز باشد و حوادث طبیعی و غیر طبیعی را کنترل کنیم.
 
رئیس اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان اضافه کرد: شناورها یک چک لیست دارند تا کنترل شوند و شناورها طبق کنوانسیون‌های دریایی باید الزامات ایمنی را رعایت کنند.
 
صابری تصریح کرد: ایستگاه‌ها یا ملی هستند یا خصوصی، در بنادر ملی موظفیم تمام ساز و کارهای بندر را مهیا کنیم و ما زمانی که به اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه ورود پیدا کردیم یک برنامه را تعریف کردیم که با حمایت فرمانداری می‌توانیم نتیجه خوبی از این برنامه پیش بینی شده بگیریم.
 
وی در خصوص اسکله بندر چارک مطرح کرد: با بنادر دیگر و سازمان و اداره کل مکاتبه داشتیم و تذکرات لازم را دادیم که بندر چارک اصلا برای عبور و مرور کالا هم خوب نیست چه برسد برای مسافر که برای ما بسیار ارزشمند است.
 
رئیس اداره بنادر و دریانوردی شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: مکاتبات سازمان بنادر با منطقه آزاد در خصوص اسکله چارک نیز صورت گرفته نهایتا این مسئله به قوه قضائیه جهت رسیدگی ارجاع داده شد و بخشی را که ما به جلو بردیم اگر حمایت شود گر چه بخشی از مردم شاید متضرر شوند اما در واقع نفع عموم با این طرح است.
 
صابری بیان داشت: برج کنترل در  اسکله بندر چارک وجود ندارد و ما فقط برای مردم با منطقه آزادی که تا کنون هیچ همکاری نداشته همکاری می‌کنیم و منطقه آزاد کیش نگذاشته حتی ما در زمین این اسکله که اضافه هم دارند برج کنترل بسازیم و آن‌جا چون اختصاصی است ما نمی‌توانیم حتی یک خشت روی خشت بگذاریم و تمام عوارض ناخوشایند آن برای مردم اینجا است و ما باید فکر مردم هم باشیم و به آنها امکانات بدهیم.
 
وی در پایان یادآور شد: اسکله بندر نخیلو را تعطیل کردیم بعلت اینکه با احداث این اسکله آب به سمت روستا پیشروی داشته است و از آنها خواسته این 500 متر را دایو بزنند تا پروانه بهره‌برداری صادر شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار