مدیرکل شیلات استان هرمزگان گفت: هرمزگان با بیش از 220 هزار تن صید سالانه، 36 درصد صید کشور را شامل می‌شود.
کد خبر: ۳۲۷۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷ 11 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید پرویز محبی در گردهمایی بنادر صیادی استان هرمزگان ضمن بررسی مسائل و مشکلات با اشاره به جایگاه صید و صیادی در زندگی مردم هرمزگان اظهار داشت: بدون شک بنادر صیادی استان و توسعه در خور این بنادر می‌تواند نقش کلیدی در توسعه روستاها و شهرهای استان داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه استان هرمزگان با برخورداری از یک هزار و 400 کیلومتر مرز ساحلی با بیش از 4 هزار و 400 فروند شناور صیادی و بالغ بر 29 هزار نفر صیاد نقش کلیدی در صید و صیادی کشور دارد، افزود: هرمزگان با بیش از 220 هزار تن صید سالانه، 36 درصد صید کشور را شامل می‌شود.
 
مدیرکل شیلات هرمزگان برخوداری از 74 تعاونی صیادی با بیش از 11 هزار عضو، 22 بندر صیادی(مقام اول در کشور)، 39 مرکز تخلیه صید، صید بالغ بر 92 درصد ماهیان سطح‌زی ریز کشور را بخش دیگری از توانمندی استان هرمزگان در صید و صیادی خواند.
 
محبی امکان توسعه، ساخت و عمران در مناطق و روستاها، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، امکان ارائه خدمات، پناهگاه و ایمنی شناورها، ارائه خدمات فنی به شناورها، بیومتری آبزیان و… را تنها بخشی از خدمات بنادر صیادی خواند.
 
وی در این نشست با بیان اینکه واگذاری بنادر صیادی از سال 1385 با واگذاری بندر حسینه در ایران شروع شده است گفت: تاکنون در هرمزگان بالغ بر 14 بندر صیادی واگذار شده است که استان هرمزگان در این مهم نیز مقام اول کشور را دارد.
 
این مسؤول کاهش هزینه دولت، ایجاد درآمد، مشارکت در هزینه‌های عمرانی و نگهداری و بهسازی بندر، اشتغال‌زایی، ارتقای جایگاه تشکل‌های مردمی(صیادی) و… را تنها بخش کوچکی از دستاورد واگذاری بنادر صیادی خواند.
 
محبی در ادامه ضمن تشکر از مشارکت و همکاری جامعه صیادی و سازمان منطقه آزاد قشم با مجموعه شیلات هرمزگان، واگذاری سایر بنادر صیادی، ارتباط بیشتر بین مجریان و بهره‌برداران بنادر صیادی و ادارات شیلات شهرستان‌ها، پرداخت عوارض بندر و بیمه‌، ایجاد راهکارهای جدید درآمدزایی در بنادر صیادی را در دستور کار قرار داد.
 
مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین استقبال از طرح‌هایی که باعث رونق بیشتر بنادر شود، افزایش سطح کیفی و کمی خدمات بنادر صیادی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود، ادامه روند مستندسازی حقوقی بنادر صیادی و اموال و همچنین تاکید بر نقش مهم بنادر صیادی در پروش ماهیان دریایی در قفس را از مهمترین مصوبات و مسائل مطرح شده در این جلسه خواند.
 
در گردهمایی بنادر صیادی استان که در جزیره قشم و با حضور مدیرکل شیلات هرمزگان، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات ایران، رؤسای ادارات مستقل و رؤسای ادارات شیلات شهرستان‌ها و مدیران عامل تعاونی‌های صیادی در شهرستان قشم برگزار شد از توسعه بنادر صیادی به عنوان محور توسعه روستاها یاد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار