سیزدهمین اجلاس مهندسی ساخت و تولید ایران صبح امروز در در دانشگاه هرمزگان آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۲۵۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴ 08 November 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه هرمزگان با همکاری انجمن مهندسان ساخت و تولید ایران، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و صنعتی کشور اقدام به برگزاری سیزدهمین اجلاس مهندسی ساخت و تولید ایران در دانشگاه هرمزگان کرده است.
 
هدف از برگزاري اين همايش، ايجاد فرصتي مناسب براي تبادل اطلاعات و ارائه دستاوردهاي پژوهشي بين انديشمندان، محققان، صنعتگران و دست‌اندرکاران در زمينۀ مهندسي ساخت و تولید مي‌باشد. فعاليت‌هاي همايش شامل بخش‌هاي ارائۀ مقالات علمي پژوهشي، پوستر، طرح‌ها و دستاوردهاي صنعتي- نمايشگاهي از جديدترين توليدات و محصولات صنعتي مربوطه، کارگاه‌هاي آموزشي و تشکيل ميزگردهايي در ارتباط با مسائل و نيازهاي توسعه‌اي مهندسي ساخت و تولید در ايران است.
 
برگزاری 9 نشست تخصصی و 12 کارگاه مرتبط با فرآیند ساخت و ساز و بررسی آخرین تجربیات جهان در حوزه ساخت و تولید از محورهای برگزاری این کنفرانس سه روزه است.
 
100 مقاله شفاهی و 40 مقاله در قالب پوستر در این کنفرانس سه روزه در بندرعباس ارائه خواهد شد که رایزنی با کنسرسیون‌های اقتصادی و صنعتی حاضر در این کنفرانس به منظور تجاری‌سازی رهیافت‌های علمی حاصل از این کنفرانس، بخشی از اهداف برگزاری آن است.
 
همچنین در بخش جنبی این کنفرانس، نمایشگاهی با هدف ارائه دستاوردهای علمی 12 دوره گذشته این کنفرانس و بخشی از مقالات کاربردی دوره‌های گذشته نیز در معرض دید عموم قرار گرفته است.
 
همچنین محورهای همایش طراحي و ساخت به كمك رایانه: فناوری ساخت پیشرفته و افزایشی، فناوری اطلاعات در تولید، ساخت و تولید مجازی، مهندسی معکوس، CNC، DNC،CAD ،CAM ،CAPP ،RP ، CAQC،FMS ؛ ماشين­ كاري سنتي و نوين: انواع روش­ هاي ماشين­ كاري، فرايندهاي مدرن ماشين­ كاري مانند EDM، ECM،USM، WJM،  LBMو ...؛ فرآيندهاي شكل­ دهي فلزات و غيرفلزات: روش­ هاي شكل­ دهي فلزات، روش­ هاي نوين شكل دهي، فرايندهاي قالبگيري و توليد محصولات پليمري و كامپوزيتي و ...؛ فرآيندهاي متالوژيكي ساخت: ریخته گری فلزات، جوشكاري، متالوژي پودر، عمليات حرارتي، ترايبولوژي و مهندسي سطح و ...؛ ساخت در مقياس کوچک:  فناوري میکرو و نانو؛ تست‌های مخرب و غیرمخرب؛ انواع روش­ های مکانیکی، الکترومغناطیسی و صوتی و ...؛ اتوماسيون در ساخت و توليد: رباتيك، مکاترونیک، هوش مصنوعي و سيستم­ هاي خبره،  ميكرو ماشين­ ها، مهندسي ابزار دقيق، طراحي و ساخت ماشين­ آلات و مونتاژ و ...؛ كاربردهاي صنعتي در ساخت و توليد:  مباحث كاربردي در صنايع كشور شامل هوافضا، خودرو، ريلي، پتروشيمي، نفت و گاز، دريايي، نظامی، صنعت ابزار و قالب سازي و ...؛ مديريت و نيازهاي توسعه­ اي در ساخت و توليد: تولید در مقیاس جهانی، روش های کاهش هزینه های تولید، بهبود کیفی محصولات، كارآفريني، مدل­ هاي توسعه صنعتي، روش­ هاي ايجاد و انتقال فناوري، مهندسي مجدد، نوآوري و خلاقيت و توليد سازگار با محيط زيست؛ وجلسات تخصصی ویژه است.
 
سیزدهمین اجلاس مهندسی ساخت و تولید ایران ICME2016 از 19 الی 21 آبان ماه سال جاری با همکاری انجمن مهندسی ساخت و تولید ایران و به میزبانی دانشکده فنی دانشگاه هرمزگان برگزار می شود و اطلاعات منوط این اجلاس در تارنمای آن به آدرس www.icme2016.ir درج شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار