مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر پانزدهمین آزمایشگاه فناوری نانو کشور و دومین آزمایشگاه نانو استان همدان در شهرستان ملایر افتتاح شد.
کد خبر: ۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 07 February 2015
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر پانزدهمین آزمایشگاه فناوری نانو کشور و دومین آزمایشگاه نانو استان همدان در شهرستان ملایر افتتاح شد.

عبدالرضا فولادوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: با راه‌اندازی این آزمایشگاه، پژوهش‌سرای دانش‌آموزی شهرستان ملایر به دستگاه‌های الکتروریسی، انفجار الکتریکی سیم، اسپاترینگ رومیزی و التراسونیک تجهیز شد.

وی افزود: هزینه خرید و نصب این تجهیزات با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و ستاد نانو تأمین شده است و در مجموع یک میلیارد و ۱۴۶ میلیون و ۳۶۶ هزار ریال برای راه‌اندازی این آزمایشگاه هزینه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: ۴۰ درصد این مبلغ توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۳۰ درصد آن به همت وزارت آموزش و پرورش و اعتبارات شهرستان و ۳۰ درصد هم از سوی ستاد نانو کشور پرداخت شده است.

وی گفت: طرح تجهیز پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی به آزمایشگاه آموزش فناوری نانو در راستای افزایش عمق یادگیری و استفاده از آن در راستای اقتصاد دانش‌بنیان و نیز نهادینه کردن تفکر پژوهشی در دستور کار قرار گرفته است.

فولادوند ابراز کرد: گسترش فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانش‌آموزی از سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است که بر همین اساس راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفته است تا ایده‌های پژوهشی دانش‌آموزان در این مراکز به بار بنشیند.

وی بیان کرد: اکنون ۱۴ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در ۱۵ منطقه آموزشی استان همدان به بهره‌برداری رسیده و فعال است که امیدواریم تا پایان سال آینده در تمام مناطق ۱۹ گانه آموزشی استان پژوهش‌سرای دانش‌آموزی راه‌اندازی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان توجه به فناوری‌های جدید مانند لیزر، نانو و بیوتکنولوژی، رباتیک، انرژی‌های نو و هوا فضا را از جمله اهداف کیفی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی برشمرد و گفت: دانش‌آموزان دوره ابتدایی تا متوسطه دوم زیر پوشش خدمات پژوهش‌سراها قرار دارند و نیروی متخصص در رشته‌های شیمی، فیزیک و زیست‌شناسی به پژوهش‌سراها اختصاص داده شده تا در این مراکز دانش‌آموزان را کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه اینکه استان همدان به لحاظ کمیت در زمینه راه‌اندازی پژوهش‌سراها از میانگین کشوری بالاتر است، عنوان کرد: براساس تعهدنامه این پژوهش‌سراها در دو سال نخست فعالیت خود از کمک مالی وزارت آموزش و پرورش بهره‌مند نمی‌شوند و بعد از استقرار کامل به آنها بودجه مستقل اختصاص داده می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار