نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه دولت در مسائل سخت‌افزاری باید حوزه‌های علمیه را حمایت کند، گفت: همیشه در طول تاریخ مدارس علمیه و مساجد توسط دولت‌ها ساخته شده است.
کد خبر: ۳۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸ 07 May 2015
آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در جلسه جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: تصور همگانی این است که امور حوزه‌های علمیه به روحانیت، خیران و مردم مربوط است در صورتی که در گذشته همه مساجد، حوزه‌ها و مدارس علمیه توسط دولت‌ها ساخته می‌شده است.

وی با بیان اینکه دولت باید در مسائل سخت‌افزاری حوزه‌های علمیه را حمایت کند، گفت: در گذشته حتی حرم‌های مطهر نیز توسط حکومت صفوی و قاجاری ساخته و کامل شده است و حکومت‌ها در قبال ساخت‌وسازهای مذهبی وظیفه دارد.

آیت‌الله ایمانی افزود: تکمیل و ساخت‌وساز مساجد و حوزه‌های علمیه هزینه‌های زیادی دارد که به حوزه‌های علمیه به تنهایی و با کمک مردم قادر به انجام آن نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ساخت شبستان حرم احمد بن موسی (ع) توسط دولت خاطرنشان کرد: شبستان دولت در حرم 80 میلیارد تومان هزینه داشته است که اگر اتکا به کمک‌های مردم بود، تاکنون کار ساخت این شبستان تمام نشده بود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از نقاط استان فارس مسجد وجود ندارد، تصریح کرد: دولت باید برای ساخت مسجد اقدام کند و مساجدی که نیاز به مرمت و بازسازی دارد، مرمت و بازسازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: برخی از مساجد شهر شیراز مانند مسجد جامع سند هویت فرهنگ و معماری شیراز است که باید نسبت به بازسازی آن اقدامات لازم صورت گیرد.

آیت‌الله ایمانی گفت: اداره اوقاف باید موقوفات مساجد و حرم‌های مطهر را به طور کامل استیفا کند و تمام و کمال در اختیار مساجد و حرم‌ها قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار