نمایشگاه عکس "جنگل‌نشینان" به همت انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس در شیراز برپا می‌شود.
کد خبر: ۳۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 06 May 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از تسنیم،نمایشگاه عکس "جنگل‌نشینان" به همت انجمن هنرهای تجسمی و سنتی استان فارس در شیراز از 18 تا 23 اردیبهشت در نگارخانه وصال برپا می‌شود.

محمد کوچکپور کپال‌چالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم عکس‌های این نمایشگاه را حاصل 35 سال عکاسی در جنگل‌های ایران دانست و اظهار داشت: 53 قطعه عکس نمایشگاه "عکس‌های جنگل‌نشینان" از میان 300 هزار قطعه عکس انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه انتخاب عکس‌های نمایشگاه دو ماه طول کشیده است، عنوان کرد: پس از گذشت 15 سال از برگزاری نمایشگاه قبلی، این نمایشگاه در شیراز برپا می‌شود.

عکاس برجسته کشور با اشاره به گشایش این نمایشگاه در ساعت 17:30جمعه 18 اردیبهشت، گفت: برای نخستین بار در ایران مجموعه عکس‌های وی با شعرهای سروده شده برای هر عکس چهارشنبه 23 اردیبهشت ساعت 17:30 به نمایش گذاشته می‌شود.

محمدهادی ستایش، مدیر عامل انجمن هنرهای تجسمی فارس، نیز به تسنیم گفت: نمایشگاه "عکس‌های جنگل‌نشینان" با همکاری انجمن هنرهای تجسمی فارس، انجمن عکس شیراز، نگارخانه عطروش و اداره کل ارشاد فارس برپا می‌شود.

لازم به ذکر است محمد کوچک‌پور متولد کپورچال بندر انزلى است و عکاسى را از سال 1360 آغاز کرده و تحت تاثیر محیط پیرامونش (منطقه سرسبز گیلان) ابتدا به عکاسى از طبیعت پرداخت ولى دیرى نپایید که مردم و زندگى نیز به علاقه‌مندی‌هایش افزوده شدند.

وی در طول 27 سال عکاسى به جز گیلان به اکثر استان‌هاى ایران و همچنین به برخى کشورهاى دیگر سفر کرده است و طبیعت، فرهنگ و باورهای مردم هر دیار را به تصویر کشیده که حاصل آن حدود 300 هزار قطعه عکس است.

کوچکپور موفق به کسب 4 دوره مدالیوم طلا از نمایشگاه‌های جهانی عکس ژاپن شده و در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهایی چون چین و انگلستان شرکت داشته است.

نمایشگاه وصال در چهارراه 15 خرداد (پارامونت سابق)، روبروی خیابان ذوالانوار از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 21آماده بازدید علاقمندان از نمایشگاه "عکس‌های جنگل‌نشینان" است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار