ظهر امروز
وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند که به هرمزگان سفر کرده است با حضور در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های آن بازدید کرد.
کد خبر: ۳۱۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳ 26 October 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خانم ملانی شولتزفان هیگن ظهر امروز با همراهی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار هرمزگان با حضور در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات بزرگ‌ترین مجتمع کشتی‌سازی منطقه در 36 کیلومتری غرب شهر بندرعباس بازدید کرد.
 
وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند با حضور در محوطه هر کدام از شرکت‌های تخصصی کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران از جمله شرکت عظیم گسترش هرمز، بحر گستر هرمز، مبین‌سازه‌گستر خلیج فارس و ندیم گسترش خلیج فارس از نزدیک از امکانات و تجهیزات این شرکت‌ها بازدید و در جریان روند توسعه این صنعت در کشورمان قرار گرفت.
 
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در حاشیه بازدید هیأت هلندی از ایزوایکو، عنوان کرد: هلند در زمینه تکنولوژی‌های دریامحور صاحب توانمندی ویژه‌ای است به طوری که در حال حاضر مطرح‌ترین شرکت‌های کشتی‌سازی دنیا هلندی هستند و ما نیز در مجموعه کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران ضمن عقد تفاهم‌نامه در ماه‌های گذشته با شرکت IHC به دنبال افزایش همکاری‌ها در سطح منطقه هستیم.
 
حمید رضائیان اصل با اشاره به توانمندی بالای هلندی‌ها در ساخت شناورهای لایروب، افزود: هم اکنون بسیاری از تجهیزات لایروبی موجود در کشورمان نیز هلندی هستند و ما می‌توانیم با توجه به توان تخصصی و فنی بالای ایزوایکو از همکاری‌های علمی در این زمینه نیز بهره‌مند شویم.
 
وی ادامه داد: انتقال دانش فنی در بخش لایروب‌ها و دیگر صنایع دریایی و کشتی‌ها نیز می‌تواند مبنای همکاری‌های مشترک میان ایران و هلند باشد.
 
مدیرعامل ایزوایکو همچنین بر ضرورت ایجاد ساز و کارهای مالی مناسب به منظور توسعه همکاری‌های فنی و علمی لازم در این بخش نیز تأکید کرد و اظهار داشت: شرکت‌های مختلف موجود در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز در این زمینه آماده همکاری در این حوزه هستند.
 
شرکت DAMEN و IHC که مدیران آن در این سفر وزیر محیط زیست و زیرساخت هلند را همراهی می‌کنند از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی شیپ‌یارد، تعمیرات و تغییر کاربری جهان بشمار می‌روند که هر کدام بیش از 2 هزار شناور در کلاس‌های مختلف تاکنون ساخته‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار